Õppeaine nimetus eesti k
Emakeelealaste raskuste ületamine
Õppeaine nimetus inglise k
Managing with Mother Tongue Difficulties
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Valmisoleku kujunemine pidevaks koostööks emakeele raskustega õpilastega;
valmisoleku kujunemine pidevõppeks erinevate infoallikate otsimisel ja info mõtestamisel, mis annavad ülevaateid lugemis- ja kirjutamisraskuste olemusest, põhjustest ja efektiivsetest sekkumisstrateegiatest.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
lugemis- ja kirjutamisraskuste olemus, põhjused; lugemis- ja kirjutamisraskuste koht õpiraskuste klassifikatsioonis, seos muude õpiraskustega; lugemis- ja kirjutamisraskuste avaldumine erinevates vanusegruppides; lugemis- ja kirjutamisraskuste avastamine; õpetaja võimalused lugemis- ja kirjutamisraskustega õpilaste õpetamiseks.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
oskab kirjeldada ja analüüsida emakeelealaseid raskusi õpilasel
- tunneb raskuste kujunemise bio-psühho-sotsiaalseid tegureid
- suudab integreerida eriallikate informatsiooni ühtseks tervikuks
- tunneb raskuste prognoosimise, ennetamise ja ületamise põhimõtteid kui protsessikeskset lähenemisviisi.
Õppejõud
lekt Kadi Lukanenok, Helin Puksand
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub