Õppekava kuraator
Ingrid Sindi
Õppekavaversiooni kood
STSPM/10.YK
Instituut / kolledž
YK - Ühiskonnateaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Sotsiaalpedagoogika ja lastekaitse
Õppekava nimetus i.k.
Social Pedagogics and Child Protection
Õppevaldkond
Tervis ja heaolu
Õppekavagrupp
sotsiaalteenused
Õppekavarühm
Sotsiaaltöö ja nõustamine
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Juurdepääsu tingimused
Bakalaureusekraad sotsiaaltöö erialal või rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon. Kuva rohkem...
Sotsiaaltöö erialase kõrghariduse puudumisel rakendub alates 2023. aastast vähemalt 25 EAP mahus TLÜ sotsiaaltöö bakalaureuse õppekava erialaainete läbimise kohustus. Igaks õppeaastaks kinnitatud kohustuslike erialaainete loetelu ja maht on kättesaadav TLÜ kodulehel vastuvõtutingimuste rubriigis. Üliõpilaskandidaat peab sotsiaaltöö erialaainete sooritamist tõendama õppekavale kandideerimisel. Tallinna Ülikoolis on võimalik aineid sooritada Avatud Ülikooli kaudu tasulises avatud tasemeõppes või taotleda varasemate õpingute arvestamist enne magistriõppesse kandideerimist vastavalt Tallinna Ülikoolis kehtestatud korrale.
Vastuvõtueksami (intervjuu) edukas sooritamine. Vastuvõtueksami kaudu selgub kandidaadi orienteerumine sotsiaalprobleemides, ühiskonna- ja kultuuriküsimustes. Kandidaadid esitavad enne intervjuu (70% sisseastumiseksamist) toimumist instituuti CV ja motivatsioonikirja (30% sisseastumiseksamist). Magistriõppe vastuvõtueksami minimaalne positiivne tulemus on 70 palli. Vastuvõtt toimub sisseastumiseksami tulemuste põhjal moodustatud paremusjärjestuse alusel.
Antavad kraadid
sotsiaalteaduse magister (sotsiaalpedagoogika ja lastekaitse)
Õppekava eesmärgid
- Luua süsteemne ülevaade erialast sotsiaalpedagoogika kutsestandardist lähtuvalt;
Kuva rohkem...
- kujundada süvendatud oskusi teoreetiliste teadmiste sidumiseks sotsiaalpedagoogika ja lastekaitse töö praktikaga;
- arendada integratiivseid oskusi töös laste ja noortega;
- kujundada sotsiaalpedagoogilisi oskusi laste ja noorte probleemide märkamiseks ning lahendamiseks üldhariduskoolis;
- luua valmidus kooliprobleemide sotsiaalse tausta mõistmiseks, ja sellest lähtuvalt preventiivsete ja/või rehabilitatsiooni meetodite valikuks;
- kujundada pädevusi kohanemis-, käitumis- ja õpiraskustega laste ja noorte tundmaõppimiseks, nõustamiseks ning nende tegutsemisvõime ja toimetuleku toetamiseks;
- süvendada oskusi ja teadmisi huvitegevuse väärtustamise võimalustest ning seostada seda ennetustegevusega;
- edendada teaduslikku mõtlemist probleemide analüüsivõime süvendamise kaudu;
- kujundada hoiakut ja mõtteviisi, et sotsiaalpedagoogilised aktiivsused peaksid läbima tervet elukaart;
- luua eeldused õpingute jätkamiseks doktoriõppes.
Õppekava õpiväljundid
- omab süsteemset ülevaadet ja süvateadmisi inimese, ühiskonna ja institutsioonide seostest Kuva rohkem...
- on teadlik arengutest, sotsiaalpedagoogika teooriatest ja meetoditest, lastekaitse- ja noorsootöö meetodite rakendusvõimalustest üldhariduskoolis
- omab teadmisi sotsiaalprobleemidest ühiskonnas ja nende ilmnemisest koolis
- omab nõustamisalaseid teadmisi tööks lapsevanematega ja peredega
- oskab kriitiliselt analüüsida probleemsituatsioone, olemasolevaid riske ja hinnata abivajava lapse, pere vajadusi ning ressursse ja planeerida lahenduskeskseid tegevusi
- suudab integreerida teadmise ja oskused praktikaga
- on teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest ja piirangutest
- on võimeline erialaga seonduvaid probleeme kriitiliselt analüüsima ning argumenteerima
- oskab anda põhjendatud hinnanguid eriala raames
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, Kuva rohkem...
sh. sooritama kohustuslikud õppeained ning koostama ja kaitsma magistritöö. Üliõpilasel, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Alates 2016.a. vastuvõtust peab õppija õpingute jooksul läbima vähemalt ühe võõrkeelse aine.
Õppekava versiooni struktuur: