Õppekava juht
Helen Saarnik
versiooni kood
STLKM/25-t.YK
Instituut / kolledž
YK - Ühiskonnateaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Lastekaitse
Õppekava nimetus i.k.
Child Welfare
Õppevaldkond
Tervis ja heaolu
Õppekavagrupp
sotsiaalteenused
Õppekavarühm
Sotsiaaltöö ja nõustamine
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Juurdepääsu tingimused
Bakalaureusekraad sotsiaaltöö või sotsiaalpedagoogika erialal, Kuva rohkem...
nimetatud erialade rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon. Sotsiaaltöö või sotsiaalpedagoogika erialase kõrghariduse puudumisel rakendub alates 2023. aastast vähemalt 25 EAP mahus TLÜ sotsiaaltöö bakalaureuse õppekava erialaainete läbimise kohustus. Igaks õppeaastaks kinnitatud kohustuslike erialaainete loetelu ja maht on kättesaadav TLÜ kodulehel vastuvõtutingimuste rubriigis. Üliõpilaskandidaat peab sotsiaaltöö või sotsiaalpedagoogika erialaainete sooritamist tõendama õppekavale kandideerimisel. Vastuvõtueksami läbimine. Eesti keele oskus vähemalt Euroopa Keeleõppe Raamdokumendi B2-tasemel. Inglise keele oskus vähemalt Euroopa Keeleõppe Raamdokumendi B1-tasemel.
Antavad kraadid
sotsiaalteaduse magister
Õppekava eesmärgid
- luua eeldused süsteemseteks teadmisteks olulisematest nüüdisaegsetest teooriatest, Kuva rohkem...
mudelitest ja meetoditest, et töötada tõhusalt lastekaitse valdkonnas kohaliku omavalitsuse üksuses, erialaorganisatsioonides või Sotsiaalkindlustusameti lastekaitse korraldamisel ja juhtimisel, sh luua eeldused efektiivse lastekaitsesüsteemi arendamise toetamiseks kohalikul ja riiklikul tasemel;
- toetada refleksiivset ja kriitilist analüüsioskust, et arendada teadmuspõhise praktika võimekust töötada lastekaitse valdkonnas esile kerkivate keerukate küsimustega interdistsiplinaarselt;
- arendada põhjalikke teadmisi ja teadlikkust õiguslikest, eetilistest ja praktikaküsimustest, mis tuginevad lapsekesksele põhimõttele ning toetavale laste ja nende perekondade kaitseraamistikule ja -praktikale;
- olles teadlik ÜRO lapse õiguste konventsioonist, kujundada süvendatud teadmisi ja oskusi laste õiguste, heaolu ja huvide kaitseks;
- anda teadustöö oskusi uurimistöö läbiviimiseks kooskõlas kehtivate teaduseetika normidega ja tulemuste rakendamise oskusi;
- kujundada oskust hinnata enesearengu vajadust professionaalse arengu kontekstis, sh õpingute jätkamine sotsiaaltöö doktoriõppes.
Programm on suunatud Eesti lastekaitseteenustele, toetamaks vajalike kutseoskuste kujundamist spetsialiseerumisega lastekaitsele, toetades samal ajal ka rahvusvahelisi perspektiive.
Õppekava õpiväljundid
- on teadlik olulisematest nüüdisaegsetest teooriatest, mudelitest ja meetoditest kaasaegse poliitika ja praktika arengu kontekstis lastekaitse valdkonnas, Kuva rohkem...
on võimeline panustama poliitikasse ja praktikasse kohalikul, riiklikul ja rahvusvahelisel tasandil
- oskab kriitiliselt hinnata ja analüüsida väärtusi ja oskusi, mis on vajalikud tõhusaks reageerimiseks laste ja peredega seotud keerukatele probleemidele lastekaitsesüsteemis ametialastes ja valdkondlikes piirides ja nende vahel
- suudab kriitiliselt analüüsida normatiivseid ja eetilisi probleeme, millega lastekaitseteenistused silmitsi seisavad, mõista ja rakendada lapsekeskset lähenemist
- omab süvendatud teadmisi õiguslikust raamistikust, et mõista lapse parimaid huve, inimõigusi ja lapse õiguseid, et praktiseerida professionaalselt usaldusväärset lastekaitset
- analüüsib lastekaitse seisukohalt olulisi teadus-teoreetilisi teemasid, uurimuste tulemusi eetilistest põhimõtetest lähtuvalt
- rakendab omandatud teadmisi erialases töös ning hindab oma rolli kutseala põhiväärtuste kontekstis, analüüsides ja rakendades lastekaitseteenuste keskseid töö-, juhtimis- ja otsustusprotsesse
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, Kuva rohkem...
sh. sooritama kohustuslikud õppeained ning koostama ja kaitsma magistritöö. Üliõpilasel, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Õppija peab õpingute jooksul läbima vähemalt ühe võõrkeelse aine (v.a. võõrkeele kursused).
Õppekava versiooni struktuur:
Üleülikoolilised ained
6.0