versiooni kood
MLLOM/15.LT
Instituut / kolledž
LT - Loodus- ja terviseteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Põhikooli loodus- ja täppisteaduslike ainete õpetaja
Õppekava nimetus i.k.
Teacher of natural and exact sciences in Basic School
Õppekavagrupp
õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppekavarühm
Aineõpetajate koolitus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Juurdepääsu tingimused
Bakalaureusekraad või sellele vastav kvalifikatsioon, mis sisaldab Kuva rohkem...
kõrgkooli tasemel koolitust vähemalt 40 EAP mahus vastavalt valitud peaerialale (MF peaerialal vähemalt 15 EAP mahus matemaatikat ja vähemalt 15 EAP mahus füüsikat; KB peaerialal vähemalt 15 EAP mahus keemiat ja vähemalt 15 EAP mahus bioloogiat). Kui nimetatud nõue pole täidetud, tuleb erialaseid teadmisi täiendada, läbides õppekava koordinaatori poolt määratud tasanduskursused.
Vastuvõtueksam koosneb kutsesobivusvestlusest.
Antavad kraadid
haridusteaduse magister
Õppekava eesmärgid
Õppekava eesmärk on luua eeldused õppijakesksete, pädevate põhikooli kas matemaatika- ja füüsika- või keemia- ja bioloogiaõpetajate kujunemiseks, Kuva rohkem...
kes oskavad luua innovatiivse ja õppimist toetava keskkonna integreerides õppeprotsessi tänapäevaseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogia vahendeid. Sealhulgas,
anda terviklik akadeemiline haridus kasvatusteaduste ja õpetajakoolituse valdkonnas matemaatika ja füüsika või keemia ja bioloogia erialal, pädevus töötada matemaatika- ja füüsikaõpetajana või keemia- ja bioloogiaõpetajana põhikoolis;
toetada teaduspõhist ja uurimuslikku lähenemist õpetajatöös ning valmisolekut pidevaks professionaalseks enesearendamiseks;
toetada seoste loomist erialaõpingute ja koolipraktika vahel;
toetada IKT kasutamist õppetöös ja haridustehnoloogiliste teadmiste ja oskuste arendamist.
Õppekava õpiväljundid
- tunneb kasvatusteaduste, õppimise ja õpetamise psühholoogia ning aine- ja ainedidaktika-alaseid põhimõisteid, teooriaid ja uurimismeetodeid Kuva rohkem...
- eristab erinevaid kasvatusparadigmasid ning hindab kriitiliselt nende rakendamise võimalusi
- loob interdistsiplinaarseid seoseid kasvatusteaduslike ja psühholoogiliste ning erialaste teadmiste vahel
- loob seoseid koolipraktika ning ülejäänud ülikooliõpingute vahel
- oskab infot leida, kriitiliselt hinnata ja asjakohaselt kasutada; demonstreerib iseseisva uurimistöö kaudu süvendatud teadmisi kasvatusteaduste ja ainedidaktika valdkonnas nii eesti kui erialal olulises võõrkeeles
- on valmis osalema kodanikuühiskonnas ning järgib eetilisi põhimõtteid
- oskab töötada meeskonnas ja meeskonnajuhina kaasates erinevaid partnereid – õppijaid, kolleege ja teisi partnereid haridussüsteemis
- oskab kasutada erinevaid õppe- ja teaduslikke meetodeid, haridustehnoloogilisi vahendeid vastavalt matemaatika ja füüsika või keemia ja bioloogia õpetamisel ja õppimisel ning õpikeskkonna analüüsimisel ning kujundamisel, õppijate arengu hindamisel
- oskab kasutada erinevaid IKT vahendeid vastavalt matemaatika ja füüsika või keemia ja bioloogia õpetamisel, õpikeskkonna analüüsimisel ning kujundamisel
- oskab erinevaid loodus- ja täppisteaduslikke teemasid integreerida teiste üldhariduskoolis õpitavate ainetega, siduda uusi erialaseid teadmisi üldhariduskooli õppekava ja käsitletavate teemadega ning igapäevaeluga
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus. Kuva rohkem...
Lisaks sätestab õppekava lõpetamise tingimuseks ühe võõrkeele oskuse Euroopa keeleõppe raamdokumendi B2 tasemel ning vene õppekeelega üldhariduskooli lõpetanutele eesti keele oskuse C1 tasemel.
Õppekava versiooni struktuur:
Üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained
30.0