Õppekava juht
Sirje Virkus
versiooni kood
INDLM/16.DT
Instituut / kolledž
DT - Digitehnoloogiate instituut
Õppekava nimetus e.k.
Digitaalraamatukogundus
Õppekava nimetus i.k.
Digital Library Learning
Õppevaldkond
Sotsiaalteadused, ajakirjandus ja teave
Õppekavagrupp
ajakirjandus ja infolevi
Õppekavarühm
Raamatukogundus, teave, arhiivindus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Juurdepääsu tingimused
Bakalaureusekraad/rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon;
Kuva rohkem...
Elulookirjeldus (Curriculum Vitae);
Motivatsioonikiri õpingute alustamiseks;
Soovituskirjad ühelt kuni kolmelt taotlejat erialaselt tundvalt isikult;
Inglise keele oskus, mida inglise keelt mitte emakeelena kõnelevad üliõpilaskandidaadidõestavad: kas IELTS (International English Language Testing System), minimaalne tulemus: 6.0 või TOEFL (Test of English as a Foreign Language) minimaalne tulemus: 550 paberkandjal testides, 213 arvutipõhisel testil, 80 internetipõhisel testil.
Antavad kraadid
sotsiaalteaduse magister (digitaalraamatukogundus)
Õppekava eesmärgid
- Toetada digitaalraamatukogunduse alaste süvendatud teadmiste ja oskuste kujunemist ning luua eeldused nende rakendamiseks raamatukogude arendamisel digitaalses keskkonnas;
Kuva rohkem...
- toetada infotegevuse põhimõtteid ja strateegiaid ning digitaalraamatukogu rakenduste parimaid praktikaid tundvate infospetsialistide kujunemist;
- toetada teaduspõhise ja uurimusliku lähenemise kujunemist infoteadustele, arendada uurimistöö oskusi digitaalraamatukogunduse valdkonnas ning luua eeldused õpingute jätkamiseks doktoriõppes.
Õppekava õpiväljundid
- omab süsteemset ülevaadet ja laiapõhjalisi teadmisi infoteaduse (sealhulgas digitaalraamatukogunduse) mõistetest, Kuva rohkem...
teooriatest, käsitlustest, mudelitest, uurimismeetoditest ning praktikatest
- tunneb infoteaduse (sealhulgas digitaalraamatukogunduse) arengusuundi, aktuaalseid probleeme ja nende lahendusvõimalusi
- tunneb info- ja teadmusjuhtimise ning inimeressursside juhtimise võimalusi ja oskab neid eri tüüpi organisatsioonides rakendada
- suudab rakendada infoteaduse ja selle eri valdkondade käsitlusi ja strateegiad ning suunata info- ja teadmusjuhtimist, näidates seejuures algatusvõimet, vastutustunnet, juhtimis- ja meeskonnatööoskusi
- oskab seostada infoteadust ja selle eri valdkondi teiste teadus- ja tegevusvaldkondadega, ära tunda ja luua interdistsiplinaarseid seoseid ning rakendada teaduslikke meetodeid info- ja teadmusprotsesside analüüsimiseks ja hindamiseks
- suudab kriitiliselt, süsteemselt mõelda, iseseisvalt töötada ning probleeme püstitada ja lahendada infoteaduse eri valdkondades
- oskab tegutseda eetiliselt keerulistes olukordades, on teadlik oma tegevuse eetilistest aspektidest, võimalustest, piirangutest ja ühiskondlikust rollist ning suudab anda põhjendatud hinnanguid infoteaduse ja selle eri valdkondade küsimustes
- suudab analüüsida enda ja teiste kutsealast tegevust, kavandada edasist professionaalset arengut ja jätkata enesetäiendamist elukestvas õppes, rakendada iseseisvaks õppimiseks vajalikke efektiivseid meetodeid
- suudab jätkata õpinguid doktoriõppes ja/või osaleda uurimistegevuses, tegutseda spetsialisti ja arendajana, sealhulgas rahvusvaheliselt
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, Kuva rohkem...
sh. sooritama kohustuslikud õppeained ning koostama ja kaitsma magistritöö või sooritama magistrieksami. Kuni 2015/2016 sisseastunutele sätestatakse lõpetamise tingimuseks inglise keele oskus C-1 tasemel ja ülikooliõpinguteks vajalik arvutioskuse tase.
Õppekava versiooni struktuur: