Õppekava juht
Martin Sillaots
versiooni kood
DTLGM/21.DT
Instituut / kolledž
DT - Digitehnoloogiate instituut
Õppekava nimetus e.k.
Digitaalsed õpimängud
Õppekava nimetus i.k.
Digital Learning Games
Õppevaldkond
Informatsiooni- ja kommunikatsioonitehnoloogiad
Õppekavagrupp
informaatika ja infotehnoloogia
Õppekavarühm
Arvutikasutus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Juurdepääsu tingimused
Bakalaureusekraad, rakenduskõrghariduse diplom või neile vastav välisriigi kvalifikatsioon, Kuva rohkem...
inglise keele oskus iseseisva keelekasutaja tasemel (Euroopa keeleõppe raamdokumendi B2 tase), vastuvõtueksami edukas läbimine.
Antavad kraadid
tehnikateaduse magister
Õppekava eesmärgid
Õppekava peamiseks eesmärgiks on koolitada haridusspetsialiste, Kuva rohkem...
kes oskavad lõimida haridusvaldkonna, IKT ja disaini teadmised tänapäevaseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogia võimalusi kasutades innovatiivsete ja õppimist toetavate mänguliste õppevahendite loomisesse.
Õppekava tuuma moodustavad kolm valdkonda:
a) mängundus
b) hariduspsühholoogia
c) mängude arendamine
Õppekavasse on integreeritud pedagoogiline, loov ja tehniline teadmine. Õppekava on praktilise suunitlusega ning õppekava lõpetaja on võimeline töötama meeskondades, kes hakkavad tööle digitaalsete mängude ja muu õpivara loojatena, ettevõtjatena ning üldhariduskoolides pedagoogilise protsessi toetajatena (tänased haridustehnoloogid).
Õppekava õpiväljundid
- tunneb kultuuridevahelise diskursuse ja kommunikatsiooni teoreetilisi mudeleid ja põhialuseid Kuva rohkem...
- tunneb mängunduse (sh õpimängunduse) arengusuundi, aktuaalseid probleeme ja nende lahendusvõimalusi
- suudab jätkata õpinguid doktoriõppes ja/või osaleda valdkonna uurimistegevuses, tegutseda neis valdkondades spetsialisti ja arendajana, sealhulgas rahvusvaheliselt
- oskab nõustada pedagooge, IT-spetsialiste ja mängudisainereid õpilase arengut ja õppimist toetavate ning õppeprotsessi ja –keskkonda arvestavate õpimängude loomisel ja kasutamisel
- valdab mängupõhist õpet
- omab ettekujutust õpimängude tehnilistest võimalustest ja pedagoogilistest nõuetest
- omab teadmisi disaini ja tehnoloogia vallas ja oskab neid teadmisi rakendada tõsimängude loomisel, rakendamisel ja kasulikkuse hindamisel
- omab kontseptuaalse kavandamise võimet (ja loogikat)
- suudab analüüsida enda ja teiste kutsealast tegevust, kavandada edasist professionaalset arengut ja jätkata enesetäiendamist elukestvas õppes, rakendada iseseisvaks õppimiseks vajalikke efektiivseid meetodeid.
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, sh. sooritama kohustuslikud õppeained ning koostama ja kaitsma magistritöö.
Kuva rohkem...
Alates 2020/2021 õppeaastast immatrikuleeritud välisüliõpilasel on lõpetamise tingimuseks aine EKY6109.HT positiivne sooritamine. Välisüliõpilane on üliõpilane, kellel ei ole Eesti kodakondsust, pikaajalise elaniku elamisluba ega alalist elamisõigust.
Õppekava versiooni struktuur:
Üleülikoolilised ained
6.0