Säilenõtkus infoühiskonnas - kuidas navigeerida digimaailmas (YID7019.YM)
space
Õppeaine kood
YID7019.YM
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Säilenõtkus infoühiskonnas - kuidas navigeerida digimaailmas
Õppeaine nimetus inglise k
Information Resilience - Navigating Complexities of the Digital World
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
arvestus
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Katrin Tiidenberg (õpetamise keel: eesti keel)
Õppeaine eesmärgid
Kursuse lõpuks suudavad üliõpilased koostöös tuvastada ja lahendada konkreetseid probleeme, mis on seotud informatsiooni ja digitaalse haavatavuse ning säilenõtkusega, kasutades projektipõhise õppe viit etappi: avastamine, tõlgendamine, ideede genereerimine, prototüüpimine ja arendamine.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Üliõpilased uurivad info- ja arvamuskultuure digitaalselt küllastunud ja sotsiaalselt vahendatud kommunikatsiooniruumis. Käsitletavad teemad hõlmavad traditsioonilise ja sotsiaalmeedia põimumist, tähelepanuökoloogiat ja -majandust, emotsionaalset võrgustunud avalikkust, propagandat, väärinformatsiooni ja desinformatsiooni, meedia-, digitaalse ja kriitilise kirjaoskuse kujunemist, usalduse ja polariseerumise dünaamikat, meedia rolli avaliku väärtuse loomisel ning meediaregulatsiooni.
Uurimiseks kasutatakse projekt- ja probleemõppe viit etappi. St, et ei koguta teavet ainult informatsiooni ja digitaalse haavatavuse ning säilenõtkuse kui sotsiaalset ja poliitilist elu kujundava nähtuse kohta, vaid saadakse ka praktiline kogemus disainmõtlemises, meeskonnatöö põhimõtetes, projekti- ja ajajuhtimises ning praktilises innovatsioonis ja ettevõtlikus mõtteviisis.
Üliõpilased moodustavad 5-liikmelised meeskonnad, määratlevad konkreetse probleemi informatsiooni ja digitaalse haavatavuse ning säilenõtkuse teemal (mis on meeskonna juhendaja hinnangul teostatav) ning loovad projektid nende probleemide lahendamiseks. Projektitöö järgib viit etappi: avastamine, tõlgendamine, ideede genereerimine, prototüüpimine ja arendamine.

Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- tunneb erinevaid informatsiooni ja digitaalse haavatavuse levikut toetavaid tahke ja tegureid;
- omab vahendatud kompleksse sotsiaalse probleemi lahendamise kogemust projektipõhise meeskonnatöö kaudu;
- tunneb projekt- ja probleemõppe protsessi ning selle viit etappi;
- oskab seostada ja analüüsida projekti eesmärke ning lahendusi mitmest vaatenurgast;
- rakendab projektitöös omandatud teadmisi ja tunneb ära nende praktilise rakendamise võimaluse;
- tunneb ja rakendab meeskonnatöö põhimõtteid, sealhulgas rollide jaotust, vastutuse võtmist, panustamist ühisesse töösse ning oskab aega planeerida;
- analüüsib projekti edenemist ja tulemusi, hindab kriitiliselt oma tegevust ning teeb vajadusel parandusi;
- suudab reflekteerida enda ja teiste rolli ning vastutuse üle projekti eesmärkide saavutamisel.
Õppejõud
Katrin Tiidenberg
space