Õpetajakoolituse praktika I (YDP7001.YM)
space
Õppeaine kood
YDP7001.YM
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Õpetajakoolituse praktika I
Õppeaine nimetus inglise k
Basic Teaching Practice I
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Anu Parts (õpetamise keel: eesti keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua eeldused kasvatusteaduslike ja ainedidaktika alaste teadmiste seostamiseks koolikeskkonnaga.
Toetada pedagoogiliste situatsioonide ja õpikeskkonna analüüsioskuse kujunemist õppeprotsessi planeerimiseks ja läbiviimiseks.
Toetada üliõpilase aine- ja kutsealaste teadmiste ja oskuste arengut ning valmisolekut praktiseerida õpitut koolikeskkonnas.
Toetada õpetaja identiteedi kujunemist.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Õpetajakoolituse praktika I korraldus ja sisu on seotud õpetajakoolituse kasvatusteaduslike õppeainetega KAT7031.HR, KAT7032.HR ning ainedidaktika õpingutega. Praktika toimub sügissemestril kuuel päeval Tallinna Ülikooli partnerkoolides ja ülikooliga seotud praktikaasutustes. Integreeritud ülesanded antakse ning nende analüüs toimub ainetes KAT7031.HR, KAT7032.HR ning valdkonna ainedidaktikas.
Õpetajakoolituse praktika I raames praktiseerib üliõpilane kasvatusteaduslikes ja ainedidaktika raames omandatud oskusi.
Praktika ülesanded keskenduvad järgmistele teemadele:
1. Õpilase sotsiaalset ja emotsionaalset ning kognitiivset arengut toetava õpikeskkonna kujundamine.
2. Õppeprotsessi osade planeerimine, rakendamine ja analüüsimine lähtuvalt kooli õppekavast.
Praktikapäeva raames toimuvad tegevused 4-8 tunni vältel (kokku praktika jooksul 36 tundi). Praktika raames täidab üliõpilane erinevaid vaatlusülesandeid ning väikesemahulisi praktilisi ülesandeid. Tunnivaatluste ja täidetud ülesannete põhjal analüüsib üliõpilane vaadeldavate tundide käiku, õpetaja tegevust ning mõju õpilastele, praktiliste ülesannete põhjal iseenda ja võimalusel kaasüliõpilase tegevust ja õpilaste kaasatust. Tagasiside ning teooria ja praktika analüüs toimub koolikülastusele järgnevate kasvatusteaduslike õppeainete ning didaktikaseminaride raames. Praktika alguses ja lõpus toimuvad seminarid (kokku 4 tundi).
Praktika korraldust ja ülesandeid tutvustatakse KAT7031:HR, KAT7032.HR ning ainedidaktika ainete raames.
Praktikaülesanded tehakse üliõpilastele kättesaadavaks elektrooniliselt eDidaktikumis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- vaatleb ja analüüsib õpetaja tegevusi emotsionaalselt toetava ja kaasava õpikeskkonna kujundajana ning sotsiaalsete ja emotsionaalsete protsesside (sh grupiprotsesside) juhtimisel õppe- ja kasvatusprotsessis, õpilaste tegevust ja tunnetusprotsesse tunnis, sidudes analüüsi tulemusi teadmistega nii aine- kui ka üldpädevuste alase arengu toetamisest;
- vaatleb ja analüüsib õpikeskkonda koolis, õpetaja erinevaid ülesandeid ja tegevusi õppetunni planeerimisel ja läbiviimisel, sidudes analüüsi tulemusi kasvatusteaduslikes ja ainedidaktika õppeainetes omandatud teoreetiliste teadmistega;
- kavandab koostöös juhendava õpetaja või kaasüliõpilasega tunni või tunni osa ja viib selle iseseisvalt või koostöös läbi ning analüüsib tehtut.
Õppejõud
Määramata
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
Mitme aine õpetaja (KAMOM/24.HR)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/24.DT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/24.HT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/24.LT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/24.HT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/24.HT)
Võõrkeeleõpetaja (GRVOM/24.HT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/23.HT)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/23.DT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/23.LT)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/23.HR)
Võõrkeeleõpetaja (GRVOM/23.HT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/23.HT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/23.HT)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/22.HR)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/22.HT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/22.HT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/22.LT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/22.HT)
Võõrkeeleõpetaja (GRVOM/22.HT)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/22.DT)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/21.HR)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/21.LT)
Võõrkeeleõpetaja (GRVOM/21.HT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/21.HT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/21.HT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/21.HT)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/21.DT)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/20.HR)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/20.HT)
Võõrkeeleõpetaja (GRVOM/20.HT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/20.HT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/20.HT)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/20.DT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/20.LT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/19.HT)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/19.DT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/19.HT)
Võõrkeeleõpetaja (GRVOM/19.HT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/19.LT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/19.HT)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/19.HR)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/18.DT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/18.LT)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/18.HR)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/18.HT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/18.HT)
Võõrkeeleõpetaja (GRVOM/18.HT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/18.HT)
Võõrkeeleõpetaja (GRVOM/17.HT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/17.LT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/17.HT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/17.HT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/17.HT)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/17.HR)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/16.HT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/16.LT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/16.HT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/16.HT)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/16.HR)
Võõrkeeleõpetaja (GRVOM/16.HT)
space