Õppeaine nimetus eesti k
Ettevõtlik mõtteviis nooremteadurile
Õppeaine nimetus inglise k
Entrepreneurial Mindset for Junior Researchers
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Tanya Elena Fernández Escudero (õpetamise keel: inglise keel)
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Tutvustada nooremteaduritele ettevõtliku mõtteviisi olemust akadeemiliste ja tavaelu väljakutsete ületamiseks.
Innustada osalejaid teadvustama enda tugevusi, valdkondlikke teadmisi ja potentsiaali tõhusaks panustamiseks akadeemias ja väljaspool seda.
Soodustada interdistsiplinaarset suhtlemist, koostööd ja võrgustike arendamist.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursus keskendub teadlaste ettevõtlusoskuste arendamisele, ühendades teoreetilised alused praktiliste harjutustega, ning hõlmab järgmisi aspekte:
- ettevõtluse põhimõisted: tutvustatakse ettevõtluse põhiterminoloogiat, selle põhimõisteid ja meetodeid (nt NABC-mudel, effectuation ehk tegestamine (tagasiside abil tegelikkuseks tegemine), disainmõtlemine ja teaduslik meetod) ning nende olulisust teadustöös;
- enda ettevõtlikkuse kaardisamine: isiklike tugevuste, vastupanuvõime ja väärtuste uurimine enesereflektsiooni kaudu;
- valdkondlik ekspertiis: unikaalsete erialaste teadmiste ja pädevuste mõistmine;
- võrgustiku loomine: kuidas luua enda võrgustik ja tähtsustada koostööpartnerite, mentorite ja sidusrühmade rolli teadustöös;
- mõju ühiskonnale: oma teadustöö potentsiaalsete mõjuvaldkondade kindlaksmääramine ja laiendamine;
- esitlus ja tagasiside: kursusel arendatud mõjuvaldkondadega seotud ideede esitlus rühmatööna; reflekteeriv tagasisidestamine.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- määratleb ja rakendab ettevõtlusmõisteid uurimiskontekstis;
- hindab ja sõnastab oma isiklikke ettevõtlusega seotud tugevusi ja väärtusi;
- teadvustab isiklike valdkonnateadmiste ja pädevuste rolli laiemas ettevõtluspädevuse raamistikus;
- loob ja kasutab oma projektide toetamiseks professionaalset koostöövõrgustikku, mentoreid ja sidusrühmi;
- kontseptualiseerib ja kavandab potentsiaalse ühiskondliku mõjuga translatiivseid uurimisprojekte.
Õppejõud
Ulrike Rohn, Tanya Escudero