Tervisedendus koolis (TST6016.LT)
space
Õppeaine kood
TST6016.LT
vana ainekood
TST6016
Õppeaine nimetus eesti k
Tervisedendus koolis
Õppeaine nimetus inglise k
Health Promotion in School
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Saavutada olukord, et ainekursuse läbinu:
Oskab planeerida, koordineerida, rakendada ja hinnata universaalse ja selektiivse ennetuse tervisetegevusi organisatsiooni tasandil eelkõige koolis, aga ka lasteaias, kõrgemas õppeasutuses või teises institutsioonis.
Omab ülevaadet rahvusvahelisest efektiivsest institutsionaalsest prakikast ja kvaliteediprintsiipidest.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Institutsionaalne tervisedendus. TEL ja TEK jt. tervisevõrgustikud. TEK poliitika, strateegia ja parim maailmapraktika. WHO suunised.
TEK ja TEL tervisedendus ja kaasaegne tervisekäitumise mõjutamise kriitiliste eluoskuste kontseptsioon praktikas.
Kättesaadavuse faktori osa terviskäitumise kujundajana. Meedia ja regulatsioonide roll tervisekäitumise mõjutajana. Terve koolikeskkonna kujundamine. Terviseprojektid: vajaduste kiirhindamine, planeerimine, koordineerimine, rakendamine ja kvaliteedihindamise protsess. Koordineeritud kooli tervisedenduse näidismudel. TEK komponendid. Universaalse ennetustasandi mudelprojektid. Noortelt noortele ennetusmetoodika.
Iseseisev töö: Kooli ennetusprojekti arendamine.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Ainekursuse läbinud üliõpilane :
Selgitab institutsionaalse tervisedenduse strateegiat, sh. võrgustike kujudamise ja võimestumise protsessi.
Kirjeldab ja analüüsib efektiivset TEK mudelit, sh. noortelt noortele metoodikat ning universaalset ja selektiivset ennetustasandit
Arendab TEK mudelprojekti, integreerides kvaliteedihindamise ja tervisekäitumise mõjutamiseks vajalikud komponendid.
Selgitab intersektoraalse koostöö põhimõtet ja metoodikat
Analüüsib erinevate tervise mõjufaktorite kasutegurit universaalsel ja selektiivsel ennetustasandil, sh. meedia, keskkond, uimastitega seotud probleemolukordade laendamine, terviseteenused, terviseharidus jt.
Õppejõud
Maie Alas
space