Õppeaine nimetus eesti k
Seiklustegevuste teooria ja metoodika
Õppeaine nimetus inglise k
Theory and Methodology of Adventure Activities
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua võimalused seiklusliku olemusega aktiivse puhkuse korraldamist toetavate teoreetiliste teadmiste ning metoodiliste oskuste kujunemiseks.
Toetada seiklusliku olemusega aktiivse puhkuse teenuste pakkumise ja nõudluse hindamist.
Luua eeldused seiklustegevuste planeerimisoskuse ja seikluskogemuse analüüsivõime arendamiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Erialase tegevusvaldkonna (rekreatsioon, välikeskkonnas) määratlus, seiklustegevuste roll ja seosed teiste külgnevate valdkondadega. Seikluskogemuse spetsiifika. Seikluskogemuse rolli kujunemise ajalooline perspektiiv. Seikluskogemust toetavad teoreetilised käsitlused. Seiklustegevuste eesmärgipärase rakendamise vormid ning metoodilised põhimõtted. Seiklustegevuse rakendusvaldkonnad ja turu ülevaade Eestis.
Praktilised tegevused - valitud seiklustegevuste praktiline kogemus ja analüüs.
Seminarid – saadud seikluskogemuse reflektsioon, seoste välja toomine omandatud teoreetilise käsitlustega ja metoodiliste põhimõtetega.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- tunneb seikluskogemuse spetsiifikat ja seoseid teiste rekreatsioonikorralduse valdkondadega;
- teab seikluskogemuse teoreetilise käsitlusi ja metoodilisi põhimõtteid;
- tunneb seiklusliku olemusega vaba aja võimalusi Eestis;
- oskab valida ja planeerida sihtrühmale sobiva seiklustegevuse;
- suudab analüüsida seikluskogemust individuaalsel ja rühma tasandil.
Õppejõud
Reeda Tuula-Fjodorov
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub