Keskkonnakaitse ja rekreatsioon (TSR6008.LT)
space
Õppeaine kood
TSR6008.LT
vana ainekood
TSR6008
Õppeaine nimetus eesti k
Keskkonnakaitse ja rekreatsioon
Õppeaine nimetus inglise k
Environmental Protection and Recreation
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Anda ülevaade olulisematest keskkonnas toimuvatest protsessidest. Eesti ja globaalsetest keskkonnaprobleemidest, nende mõjudest ja ennetamisest. Õppeaines antakse ülevaade Eesti loodusressurssidest nende erinevatest kasutusviisidest ning kaitsest ja Eesti looduslikest iseärasustest rekreatsiooni korraldamisel, looduses toimuvatest protsessidest ning rekreatsiooni võimalikust mõjust nendele.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Ökoloogia, keskkonnakaitse, looduskaitse mõisted ja omavaheline seos. Looduskaitse ja keskkonnakaitse ajalugu. Globaalsed keskkonnaprobleemid. Eesti keskkonnaprobleemid. Rahvusvaheline koostöö keskkonnakaitses. Füüsikalised ja keemilised keskkonnategurid ning nende osatähtsus keskkonnas. Populatsiooniökoloogia. Põhilised keskkonda mõjutavad majandusharud Eestis. Eesti loodusressursid (geoloogia, veestik, taimestik, loomastik), nende kasutamine ning kaitsega seotud põhimõtted ja seadusandlus. Eesti klimaatilised iseärasused rekreatsiooni korraldamisel Läänemeri rekreatsiooni keskkonnana. Rekreatiivsed võimalused Eesti sisevetel. Rekreatiivsed võimalused Eesti soodes. Eesti taimestikust tingitud iseärasused rekreatsiooni korraldamisel. Jahindus ja kalandus Eestis. Eesti maastikulised iseärasused rekreatsiooni korraldamise. Erinevad kaitsealade tüübid ja rekreatsioon.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab teadmisi ökoloogia ja keskkonnakaitse põhimõtetest;
- teab Eesti loodusressurssidest ja olulisematest keskkonnaprobleemidest;
- teab Eesti looduslikest võimalustest rekreatsiooni korraldamisel;
- oskab analüüsida keskkonnaprobleemide tekkepõhjusi ja tagajärgi;
- oskab järgida keskkonnakaitse meetmeid rekreatiivses tegevuses;
- oskab planeerida rekreatiivset loodusressursside kasutamist.
Õppejõud
lekt Mart Reimann
space