Erivajadusega laste rehabilitatsiooni võimalused (TPL6034.HR)
space
Õppeaine kood
TPL6034.HR
vana ainekood
TPL6034
Õppeaine nimetus eesti k
Erivajadusega laste rehabilitatsiooni võimalused
Õppeaine nimetus inglise k
Opportunities of Rehabilitation for Children with Special Needs
Õppeaine maht EAP
4.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Võimaldada saada ülevaade rehabilitatsioonitöö peamistest vajadustest ja probleemidest. Luua tervikpilt rehabilitatsioonitegevusega seotud valdkondadest ja meetoditest
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Rehabilitatsioonitöö põhimõtted ja eesmärgid, mõisted, vajadus. Ülevaade Eestis enamkasutavatest rehabilitatsiooniteenustest, sekkumismeetoditest (nõustamine, individuaalteraapia, pereteraapia, grupiteraapia).
Rehabilitatsiooniasutuste poolt pakutavad teenused. Abivahend kui hooldatava abimees. Tegevusteraapia, kõneteraapia, eripedagoogiline rehabilitatsioonitegevus, muusikateraapia, kunstiteraapia, liivateraapia, kirjandusteraapia, psühhoteraapia, füsioteraapia.
Teraapiad kui rehabilitatsioonivõimalused ja/või vajadused. Sotsiaalne, meditsiiniline ja hariduslik rehabilitatsioonitegevus. Õpiprotsess kui rehabilitatsioonivõimalus ja/või vajadus. Praktilised oskused töötamiseks erinevas vanuses lastega (laste jälgimine, seisundi hindamine, põhilised sekkumisviisid
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
üliõpilane
•teab ja tunneb erivajaduste olemust, alaliike ja isiksuse erisusi, et nendest baasteadmistest lähtuvalt orienteeruda rehabilitatsioonitegevuse valdkonnas
•mõistab erivajadusega laste iseärasusi ja vajadust integreerida erivajadusega laps tavalasteaeda
•oskab määratleda ja soovitada parimat keskkonda erivajadusega lapsele lähtuvalt individuaalsetest arenguvõimalustest
•oskab suunata lapsevanemaid/ hooldajaid, et leida parim koostöövorm erivajadusega lapse arendamise eesmärgil
•oskab algatada meeskonnatööd erivajadusega lapse/ noore suunamiseks, arendamiseks ja õpetamiseks temale sobivas keskkonnas
Õppejõud
Lektor Ingrid Veskiväli
space