Õppeaine nimetus eesti k
Sotsiaaltöö praktika II
Õppeaine nimetus inglise k
Fieldwork in Social Work II
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Sotsiaaltöötaja ametiidentiteedi kujundamine, ühendades õpingutes omandatud teadmised erialase tööpraktikaga. Eesmärgistatud ja erialase kõrgharidusega sotsiaaltöötaja juhendamisel läbitud praktikal on tudengil võimalus kogeda sotsiaaltöö situatsioone mikro-, meso- ja/või makrotasandil, et rakendada sotsiaaltöö pädevusi üldsotsiaaltöös. Praktika teine osa keskendub juhtumi seekumise ja järelhindamise etappidele.
Võimalik on spetsialiseerumine ”Sotsiaaltöötaja” kutsestandardis (tase 6) nimetatud valdkondades.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Õppeaine jooksul kujuneb tudengil arusaam sotsiaaltöö professioonist tervikuna integreerides teoreetilised ja praktilised teadmised, oskused ja väärtused. Tudeng mõistab sotsiaaltöö teooriate ja meetodite toimimist sotsiaaltöötaja erialases tegevuses, suudab analüüsida organisatsiooni tegevust ning oskab märgata ja analüüsida sotsiaalpoliitilise konteksti ja sotsiaaltöö vastasmõju mikro-, meso ja makrotasandil. Sotsiaaltöö praktika käigus arendab tudeng teadlikkust iseendast ja praktika päevikut pidades reflekteerib praktikas esinevaid situatsioone sotsiaaltöö teadmistest, oskustest ja väärtustest lähtuvalt.
Õppetöö on peamiselt korraldatud praktika asutuses, lisanduvad praktikaseminarid ülikoolis ning portfoolio koostamine praktika jooksul.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab erialases tegevuses rakendada ning integreerida sotsiaaltöö teooriaid ja meetodeid;
- oskab arendada iseenda professionaalseid kutseoskusi sotsiaaltöö teooriate ja meetodite rakendamisel;
- oskab analüüsida praktikaasutuse administratiivseid ülesandeid ja organisatsiooni funktsioone;
- oskab reflekteerida oma erialase tegevuse toimet indiviidi, grupi ja kogukonna tasandil.
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub