Sotsiaaltöö teooria ja meetodid II (STS6003.YK)
space
Õppeaine kood
STS6003.YK
vana ainekood
STS6003
Õppeaine nimetus eesti k
Sotsiaaltöö teooria ja meetodid II
Õppeaine nimetus inglise k
Social Work - Theory and Methods II
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
eksam
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Juhendada ja toetada üliõpilast omandamaks teadmised sotsiaaltöö teoreetilistest alustest erinevate teoreetiliste kontseptsioonide ja mudelite kaudu ning erinevate meetodite ja tehnikate kasutamisest praktilises sotsiaaltöös, mis tähendab oskust sõnastada erialaga seotud probleeme ning analüüsida ja hinnata erinevaid lahendusvõimalusi.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Ainekursuses jätkatakse sotsiaaltöö teoreetiliseks aluseks kujunenud erinevate kontseptsioonide, mudelite ja lähtekohtade käsitlemist; käsitletakse sotsiaaltöö ametitegevuses kasutusel olevaid uusi meetodeid, rõhuasetusega juhtumikorralduse (case management) meetodile ja sellega haakuvatele teoreetilistele kontseptsioonidele, lähtuvalt sotsiaaltöö väärtustest ja ametkonna eetikakoodeksist. Kinnistatakse varemõpitud klienditöös vajalikke praktilisi oskusi (hindamine, intervjuutehnikate kasutamine nõustamisel jne).
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab ja tunneb eriala kõiki teoreetilisi koolkondi, arengusuundi ja aktuaalseid probleeme;
- omab teadmisi kõikidest sotsiaaltöö teoreetilise baasi olulistest kontseptsioonidest ja kontekstist;
- oskab analüüsida ja hinnata klienditöös erinevate meetodite kasutamisvõimalusi praktilises töös erinevate kliendirühmadega;
- oskab kohaseid meetodeid ja vahendeid kasutades iseseisvalt informatsiooni koguda ning seda kriitiliselt ja loovalt tõlgendada ning hinnata;
- mõistab ja valdab sotsiaaltöö protsessi etappe ja komponente ning professionaalse sotsiaaltöötaja tegevusi ja toiminguid klienditöös;
- oskab läbi viia hindamist kliendijuhtumi ressursside analüüsiks (leidmaks tugevaid ja nõrku külgi);
- oskab erinevate ülesannete lahendamisel valida ja kasutada sobivaid meetodeid ning tehnikaid, muu hulgas olema valmis osalema meeskonnatöös ja seda juhtima;
- omab teadmisi juhtumi planeerimisest ja korraldamisest klienditöös;
- omab teadmisi võrgustikutööst ning valdab kommunikatsioonioskusi töötamaks kliendiga ja võrgustikuga.
- valdab juhtumikorralduse meetodi aluseid töötamaks multiprobleemsete klientidega
Õppejõud
Lektor Tiia Tamm (PhD)
space