Reklaamipsühholoogia (SPK6030.LT)
space
Õppeaine kood
SPK6030.LT
vana ainekood
SPK6030
Õppeaine nimetus eesti k
Reklaamipsühholoogia
Õppeaine nimetus inglise k
Psychology of Advertising
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
hindeline arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kujundada teadmised reklaamipsühholoogia põhiprintsiipidest ning luua eeldused reklaamiteooriate omandamiseks.
Anda ettekujutus psühholoogia kui teadusharu rakendamise võimalustest reklaami-, propaganda- ja esindustegevuses.
Toetada kogemuse saamist reklaamitegevuse ja reklaamisõnumite analüüsimisest ja hindamisest.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Reklaamipsühholoogia mõistest, reklaam kui kommunikatsioon, reklaamipsühholoogia seaduspärasused, reklaamipsühholoogia kuldreeglid, positsioneerimine ning margitoote kujundamine, reklaamimine kui protsess, hoiakud ja emotsionaalsed seisundid reklaami mõju regulaatorina, reklaami tajumine, reklaami mäletamine, otsustamine ja järeldamine reklaami vastuvõtul, kujutluse osa reklaami vastuvõtul, eetika ja tsensuur reklaaminduses, praktilise reklaamitegevuse probleeme.

Iseseisev töö: teemakohase kirjanduse läbitöötamine
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Tunneb reklaamiteooria põhilisi lähenemisi ja omab ülevaadet reklaamipsühholoogiast, samuti teab psühholoogia rakendusvõimalustest reklaamitegevuses.
Suudab nii kriitiliselt kui konstruktiivselt analüüsida reklaamisõnumeid ja prognoosida nende võimalikku efektiivsust lähtudes teoreetilisest alusest.
Õppejõud
prof Aleksander Pulver, PhD, lekt Tiina Hiob, MSc
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
space