Soojusõpetus (MLR6004.LT)
space
Õppeaine kood
MLR6004.LT
vana ainekood
MLR6004
Õppeaine nimetus eesti k
Soojusõpetus
Õppeaine nimetus inglise k
Heat and Molecular Structure
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
- toetada tasakaalulise termodünaamika ning molekulaarfüüsika nähtustest ja seaduspärasustest süvendatud arusaama kujunemist;
- toetada mehaanika seaduste rakendatavuse oskust kasutades neid soojusõpetuse mõningate seaduspärasuste tuletamisel;
- võimaldada aine ehitusest põhiteadmiste ja -arusaamade omandamist;
- toetada katsete läbiviimise oskuse, katsetulemuste vormistamise ja analüüsi oskuste kujunemist.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Ideaalsed gaasid. Termodünaamika esimene seadus. Termodünaamika teine seadus. Aine molekulaar-kineetilise teooria alused. Statistilise füüsika elemendid: temperatuuri ja rõhu statistiline olemus, Maxwelli ja Boltzmanni jaotused. Reaalsed gaasid ja aurud. Vedelikud. Kristallilised ja amorfsed ained. Polümeerid.
Harjutus- ja probleemülesanded aine kohta. Laboratoorsed tööd teoreetilise osa teemade kohta.
Iseseisev töö: probleemülesannete lahendamine, seminarideks ettevalmistamine, laboratoorsete tööde tulemuste analüüs ja vormistamine.

Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- tasakaalulise termodünaamika ja molekulaarfüüsika põhiseaduste ning nende rakendatavuse piiride teadmine;
- arusaamine soojusõpetuse põhimõistetest ja seadustest;
- oskus rakendada termodünaamika seadusi probleemülesannete lahendamisel;
- oskus rakendada termodünaamika ja soojusõpetuse teooriat igapäevaste nähtuste kirjeldamisel ja analüüsil;
- oskus viia läbi eksperimente soojusõpetuses, rakendada teooriat katseandmete analüüsil;
- oskus analüüsida katsetulemusi soojusõpetuses, hinnata saadud tulemuste õigsust ning võrrelda teooriast tulenevate järeldustega.

Õppejõud
vanemateadur Tõnu Laas, õpetaja Anneli Roode
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
space