Sissejuhatus erialasse (MLR6002.LT)
space
Õppeaine kood
MLR6002.LT
vana ainekood
MLR6002
Õppeaine nimetus eesti k
Sissejuhatus erialasse
Õppeaine nimetus inglise k
Introduction to the Area of Specialisation
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
hindeline arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
- toetada arusaama kujunemist füüsikast kui eksperimentaalsest ja teoreetilisest teadusest;
- toetada metroloogiaalaste põhioskuste kujunemist;
- võimaldada arvutustehnika kasutamiseks füüsikaprobleemide analüüsil ja mõõtmistel vajalike oskuste omandamine.

Õppeaine sisu lühikirjeldus
Füüsika koht teadmiste süsteemis, ekperimentaalse ja teoreetilise füüsika metodoloogilised alusted. Füüsikaliste suuruste mõõtmine, mõõtemääramatuse arvutamine otseste ja kaudsete mõõtmiste korral. Vähimruutude meetod. Arvutustehnika kasutamine mõõtmiste läbiviimistel ja mõõtetulemuste analüüsil. Erinevate suuruste mõõtemeetodid ja mõõtmistehnika. Arvutustehnika (Mathematica, Excel, MathCad) rakendamine füüsikaliste probleemide lahendamisel ja illustreerimisel, võrrandite lahendamine, diferentsiaalvõrrandite lahendamine Mathematica abil.
Iseseisev töö: praktikumis läbiviidud mõõtmiste tulemuste analüüs ja vormistamine, individuaalse koduse töö sooritamine.

Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- arusaam füüsikaalaste teadmiste saamise viisidest, teooria ja eksperimendi kohast;
- oskus viia läbi füüsika eksperimentide analüüsil vajalikku põhilist andmetöötlust, illustreerida andmeid graafikutega;
- oskus analüüsida katsetulemusi ning võrrelda neid teoreetiliste tulemustega;
- oskus rakendada arvutiprogramme (tabelarvutusprogrammid, Mathematica või MathCad) füüsikaliste probleemide lahendamisel.

Õppejõud
vanemteadur Tõnu Laas
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
space