Õppeaine nimetus eesti k
Matemaatika õpetamise metoodika II
Õppeaine nimetus inglise k
Methodology of Teaching Mathematics II
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Õppeaine eesmärgiks on võimaldada üliõpilastele ülevaate saamine gümnaasiumiastme matemaatikakursuse sisust ja selle õpetamise metoodikast.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Koolimatemaatika eesmärgid ja sisu. Õppekava kui koolimatemaatika kirjeldus. Matemaatikapädevus ja selle kujunemise toetamine. Gümnaasiumiastme matemaatika sisu ja õppemeetodid: reaalarvud, võrrandid ja võrratused; trigonomeetria; vektor tasandil; joone võrrand; arvujadad; funktsioonid; piirväärtus ja tuletis; funktsiooni uurimine; määramata ja määratud integraal; kõvertrapetsi pindala; stereomeetria; ruumi analüütiline geomeetria; tõenäosusteooria ja statistika. Kursuse käigus üliõpilane lahendab gümnaasiumi matemaatika kursusesse kuuluvaid ülesandeid ning koostab metoodilisi ülesandeid, mida arutatakse ja analüüsitakse kaasüliõpilaste ja õppejõu juhendamisel.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- tunneb riiklikus õppekavas esitatud matemaatikahariduse eesmärke ja korraldusreegleid;
- tunneb gümnaasiumimatemaatika ülesehitust ja põhilisi sisuelemente ning oskab neid põhjendada;
- oskab lahendada gümnaasiumimatemaatika ülesandeid;
- omab ülevaadet gümnaasiumimatemaatika õppekirjandusest ja veebimaterjalidest;
- oskab kavandada ja analüüsida õppeprotsessi;
- on omandanud esmased oskused matemaatikaõppe planeerimiseks, ainetunni kavandamiseks ja selle realiseerimiseks.
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub