Õppeaine nimetus eesti k
Elementaarmatemaatika valitud peatükke I
Õppeaine nimetus inglise k
Selected Topics from Elementary Mathematics I
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kujundada põhikoolis käsitletavate geomeetriaalaste mõistete süsteem.
Tutvustada süvendatult vastavate ülesannete lahendusmeetodeid.
Arendada ülesannete lahendusoskust.
Anda ülevaade matemaatika arengust maailmas enne 17. sajandit ning matemaatikahariduse arenguloost Eesti territooriumil.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Meetrilised seosed hulknurgas; hulknurkade kongruentsuse ja sarnasuse tunnused. Ringjoon ja ring. Täisnurkse kolmnurga trigonomeetria. Konstruktsioonid sirkli ja joonlauaga. Hulktahukad ja pöördkehad ning nende pindalad ja ruumalad.
Matemaatilise mõtlemise teke. Matemaatika Mesopotaamias, Egiptuses, Hiinas, Indias, Antiik-Kreekas ja islamimaades. Matemaatika Euroopas keskajast kuni 17. sajandi alguseni. Matemaatikaõpetuse ajalugu Eesti territooriumil.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab ja tunneb elementaargeomeetria põhimõisteid;
- oskab põhjendada kursuse raames käsitletavaid teoreeme;
- oskab rakendada kursuse jooksul tutvustatud teoreemide tõestamise meetodeid uues olukorras;
- oskab lahendada elementaargeomeetria ülesandeid;
- suudab põhjendada konstruktsioonülesannete lahendamise ideid;
- oskab rakendada tasandigeomeetria mõisteid ruumigeomeetria ülesannete lahendamisel;
- omab ettekujutust matemaatiliste teadmiste tasemest Mesopotaamias, Egiptuses, Hiinas, Indias, Jaapanis ja Islamimaades;
- teab peamisi Antiik-Kreeka matemaatikuid ning nende koolkondade tegevust;
- teab matemaatika teadmiste taset Euroopas keskajast kuni 17. sajandi alguseni;
- on tuttav Eesti matemaatikahariduse ajalooga.
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub