Õppeaine nimetus eesti k
Matemaatika õpetamine arvuti abil
Õppeaine nimetus inglise k
Computers in School Mathematics
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Käesoleva kursuse eesmärgiks on tutvustada õpetajakoolituse üliõpilastele koolis matemaatika õpetamisel kasutatavat tarkvara, veebipõhiste vahendite ja erinevate interaktiivsete instrumentide kasutamise võimalusi matemaatika õpetamisel. Kujundada valmisolek vastavate vahendite rakendamiseks matemaatikaõppes.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursuse raames tutvustatakse erinevaid programme (näitkes Geogebra, WolframAlpha, MS Excel, GeomeTricks, StudyWorks), mida kasutatakse matemaatika õpetamisel ja õppimisel. Samuti tutvustatakse WEB 2.0 rakendustel põhinevaid metoodilisi võtteid matemaatikaõppes (ajaveebipõhised konsultatsiooni- ja kodutööde keskkonnad, tavaõppe täiendamine veebiõppega, veebiseminarid, online testimine, veebipõhise rühmatöö/projekti organiseerimine ja läbiviimine, SMART-boardi rakendused jne). Samas räägitakse ka IKT kasutamise otstarbekusest.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab kasutada arvutiprogramme matemaatika õpetamisel;
- tunneb vastavaid virtuaalseid kogukondi ning teab, mida tähendab õppimine professionaalses kogukonnas ja võrgustikus;
- oskab luua erinevaid e-õppematerjale ning teab erinevatest võimalustest nende hoidmiseks ja jagamiseks veebipõhises keskkonnas;
- omandab vastavaid õppemeetodeid õppetöö organiseerimiseks IKT abil nii tunnis kui ka väljaspool seda;
- omandab oskuse õppetööd mitmekesiselt planeerida ning läbi viia ühis- ja ühesõpet;
- oskab hinnata vastavate instrumentide ja vahendite kasutamise otstarbekust.
Õppejõud
lekt Jüri Kurvits
Lisainfo
Eksami hindamiskriteeriumid :
A 91–100 punkti. Silmapaistev ja eriti laiapõhjaline õpiväljundite saavutamise tase, mida iseloomustab väga head taset ületav teadmiste ja oskuste vaba ning loov kasutamine.
B 81–90 punkti. Väga heal tasemel õpiväljundite saavutamine, mida iseloomustab teadmiste ja oskuste eesmärgipärane ja loov kasutamine. Spetsiifilisemate ja detailsemate teadmiste ja oskuste osas võivad ilmneda mittesisulised ja mittepõhimõttelised eksimused.
C 71–80 punkti. Heal tasemel õpiväljundite saavutamine, mida iseloomustab teadmiste ja oskuste eesmärgipärane kasutamine. Spetsiifilisemate ja detailsemate teadmiste ja oskuste osas avaldub ebakindlus ja ebatäpsus.
D 61–70 punkti. Piisaval tasemel õpiväljundite saavutamine, mida iseloomustab teadmiste ja oskuste kasutamine tüüpolukordades, erandlikes olukordades avalduvad puudujäägid ja ebakindlus.
E 51–60 punkti. Minimaalselt lubataval tasemel olulisemate õpiväljundite saavutamine, mida iseloomustab teadmiste ja oskuste kasutamine tüüpolukordades piiratud viisidel, erandlikes olukordades avalduvad märgatavad puudujäägid ning ebakindlus
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub