Inimese psühhofüsioloogiline areng ja murdeea eripära (KTM6024.LT)
space
Õppeaine kood
KTM6024.LT
vana ainekood
KTM6024
Õppeaine nimetus eesti k
Inimese psühhofüsioloogiline areng ja murdeea eripära
Õppeaine nimetus inglise k
Human Psycho-Physiological Development and Teenage Age
Õppeaine maht EAP
1.5
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Anda tervisedenduse/tervisekasvatuse aspektist lähtuvalt inimese psühhofüsioloogilisest arengust ülevaade. Õpetada arvestama murdeealiste eripäraga tervisedenduse protsessis.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Lapse psühhofüsioloogiline areng keskendudes murdeeale Eaperioodid. Kasvamine ja areng. Füsioloogiline, sotsiaalne, emotsionaalne küpsemine. Kasvamisprotsessi anatoomilised-füsioloogilised aspektid. Murdeealise organism, suhted, psüühika.
Seksuaalsuse areng. Lapseea infantiilne seksuaalsus. Murdeealine ja seksuaalsus. Isiksuse areng. Enesehinnagu ja väärtushinnangute kujunemine lapseeas, algkoolis, murdeeas. Noorusea depressioonid. Elundkondade füsioloogilise arengu ealine lühiülevaade. Luustik-lihaskond ja sport. Psühhosotsiaalsed arenguetapid. Isiksuse areng. Psühho-füsioloogilised tervisenormid. Millal on vaja abi otsida. Lapse psühhofüsioloogilise arengu arvestamine õppeprotsessis. Psühhoanalüütiline seisukoht: teemade eakohasus ja ajaline põhjendatus. Murdeealiste eripära arvestamine tervisekasvatuse protsessis.
Olulisemad terviseriskid erinevates vanuseperioodides. Vananemine.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Loeng, aktiivõpe.
Õppejõud
lector Maie Alas; assistant prof Toivo Niiberg
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
space