Õppeaine nimetus eesti k
Reklaamidisain
Õppeaine nimetus inglise k
Basics of Advertising Design
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Õppeaine eesmärgiks on luua eeldused visuaalse kommunikatsiooni protsessi mõistmiseks ning juhtimiseks, erinevate kompositsiooniliste süsteemide tundmiseks ja oskuslikuks rakendamiseks; praktiliste ülesannete abil arendada kujundamisoskust ja suutlikkust märgata probleemsituatsioonides varjatud lahendusvõimalusi.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Ülevaade disaini ja kujunduse alustest, lähtudes reklaami spetsiifikast. Disain ja kujundus19. ja 20. sajandil. Ergonoomia. Sümmeetria ja tasakaal. Proportsioonid. Rütm. Mastaapsus. Reklaami eesmärk ja kujunduse osa selle saavutamisel. Visuaalse reklaami olemus. Ärritajad visuaalses reklaamis. Visuaalne reklaam massimeedias. Kaup ja selle pakend. Firma sümboolika ja atribuutika. Töökeskkond. Värvi roll reklaamis. Värvi toimemehhanismid ning nende rakendamine kujunduses. Kontrastid ja harmooniad. Värvisümboolika. Sünesteesia fenomen ning selle kasutamine reklaamis. Värv firma visuaalse identiteedi komponendina.
erinevate klausuuride ja kompositsioonide lahendamine, reklaamide värvilahenduste analüüs.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Üliõpilane tunneb disaini s.h. reklaamidisaini ajalugu ja problemaatikat, on pädev andmaks esmaseid hinnanguid kujunduslikele lahendustele, pakkuma argumenteeritud lahendusi kujunduslikele probleemidele.
Õppejõud
Tiina Hiob, MA; Urmas Kaldaru, Villu Järmut
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub