Stilistika ja reklaamitekst (KOR6006.FK)
space
Õppeaine kood
KOR6006.FK
vana ainekood
KOR6006
Õppeaine nimetus eesti k
Stilistika ja reklaamitekst
Õppeaine nimetus inglise k
Stylistics and Text in Advertising
Õppeaine maht EAP
4.0
Kontrollivorm
arvestus
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kujundada eeldused stiilitunnetuseks tekstiloomel rõhuasetusega reklaamtekstidele.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Stilistika:
Kommunikatsioonimudel, psühholoogiline mõjustamine. Stiil. Stilistika. Isikustiil, funktsionaalstiil. Stiilivärving. Keele leksikaalsed kategooriad. Fraseoloogia. Väärstiilsus. Tekstianalüüs.
Iseseisev töö:
Tudeng analüüsib meediatekste, suudab eristada tsentraalset ja perifeerset mõjustamist ning tajub adekvaatselt stilistilisi nüansse.
Reklaamitekst:
Reklaam kui sotsiaalne kommunikatsioon. Reklaam ja toode: ajalooline ülevaade. Reklaamiteksti retseptsioon, tarbija ja tarbijarühmad sotsiaalses rühmakeskkonnas. Retsipiendi reaktsiooni esile kutsumine. Reklaam kui veenmine. BIG IDEA. Loovülesande koostamine, informatsiooni kogumine ja analüüsimine. Reklaamiteksti elemendid, reklaami ülesehitus. Reklaami pealkiri, selle tüübid ja mõju. Reklaamiteksti ülesehitus sõltuvalt meediakanalist: trüki-, raadio-, tele-, plakatireklaam. Uus meedia ja reklaam selles. Tervikkampaania.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- tunneb stiilivõtteid ning suudab vältida ja parandada stiilivigu tekstis;
- omab pädevust analüüsida ja hinnata reklaamteksti;
- omab kogemust erinevate reklaamtekstide koostamisest.
Õppejõud
Ülle Salumäe, Laur Tikerpe
space