Teooria- ja praktikaõppe didaktika II (KAV6536.HR)
space
Õppeaine kood
KAV6536.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Teooria- ja praktikaõppe didaktika II
Õppeaine nimetus inglise k
Didactics of Theoretical Studies and Practical Training II
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Õppeaine eesmärgiks on:
- toetada üliõpilaste teadmiste ja oskuste kujunemist õppetöö didaktiliselt otstarbekal planeerimisel, läbiviimisel ja hindamisel lähtudes õppijakesksest õpetamisest õppeprotsessis ja õppijate iseärasustest kutseõppes;
- luua võimalus praktika korraldamise alaste pädevuste arendamiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursusel käsitletavad teemad on:
Õppetegevuse organiseerimise vormid. Teooria- ja praktikaõppe eesmärk, ülesanded ja sisu. Teooriaõppe- ja praktikaõppetund, selle eesmärgistamine ja kavandamine lähtuvalt õpilaskesksest õpetamises ja õpilaste iseärasustest kutseõppes. Tunni struktuur. Mooduli rakenduskava (õpetaja töökava). Erinevad õppemeetodid. Näitlikustamise olulisus. Hindamine, tagasiside. Õppimist soodustava keskkonna loomine.
Praktikaõppe mõiste ja ülesanded. Praktikaõppe organiseerimise vormid ja viisid. Praktikaõppe planeerimine ja arvestamine. Praktikaõppe meetodid.
Praktikakorralduse areng Eesti kutsehariduses, selle kitsaskohad. Praktika eesmärgistamine ja planeerimine; õppija individuaalsed praktikaeesmärgid; praktikadokumentatsioonile esitatavad nõuded; õppijate praktikaks ettevalmistamine; praktika kooli- ja ettevõttepoolne juhendamine; praktika hindamine; koostöö tööandjatega praktikakohtade leidmisel, praktikate planeerimisel, läbiviimisel ja hindamisel; osapoolte toetamine praktikakorralduslikes küsimustes ja enesehindamisel;
Kursus toimub loengute ja seminaride vormis, iseseisva töö toetamiseks kasutatakse e-keskkonda
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- sõnastab arusaadavalt teooria- ja praktikatunni eesmärke ja õpiväljundeid lähtudes õppekava ja mooduli õpiväljunditest;
- planeerib õppetööd didaktikaliselt otstarbekalt, kasutades õppijakeskseid õppemeetodeid nii teooria- kui ka praktikaõppes lähtuvalt õppijate iseärasustest kutseõppes;
- kujundab õppimist ja õppija arengut soodustava vaimselt, sotsiaalselt ja füüsiliselt turvalise õpikeskkonna vastavalt õpiväljunditele, arvestades õppijate eripära;
- õppetöö planeerimisel arvestab võtmepädevuste, üldõpingute ja erialaõpingute vahelist lõimingut;
- mõistab hindamise ja tagasiside olulisust ja valib otstarbekaid hindamismeetodeid lähtuvalt õpiväljunditest ja õppijatest:
- arutleb praktikakorralduse suundade ja aktuaalsete probleemide üle lähtudes arengutest Eesti kutsehariduses ning analüüsib; praktikakorraldust oma eriala valdkonnas;
- orienteerub kutseõppeasutuse praktikakorralduses, seda reguleerivates seadusandlikes aktides ja dokumentatsioonis.
Õppejõud
Lektor Meidi Sirk
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
space