Tehnikaõppe didaktika ja metoodika (KAV6534.HR)
space
Õppeaine kood
KAV6534.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Tehnikaõppe didaktika ja metoodika
Õppeaine nimetus inglise k
Didactics and Methodology of Technical Education
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
arvestus
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Õppeaine eesmärgiks on toetada üliõpilase tehnikavaldkonna eriala kutseõppeprotsessi kavandamise ja läbiviimise oskuse arengut ning valmisoleku kujunemist reaalteaduslike aluste lõimimiseks erialaõppesse.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Tehnikavaldkonna kutsehariduse õppekavad. Didaktilised aspektid tehnikaõppes. Õppekeskkonna iseärasused tehnikaõppes, tehnilised õppevahendid ja muu õppevara. Teooria- ja praktikaõpe tehnikavaldkonna erialaõppes. Reaalteaduste lõimingud tehnikavaldkonna erialade õppekavades. Tehnilised ülesanded, laboritööd, praktikumid, õppekäigud teooriõppes. Õppemeetodid tehnikaõppes (probleemõpe, näitlikud, sõnalised, praktilised jm meetodid). Töövilumuste kujundamine praktikaõppes. Instrueerimine, töövõtete õpetamine, harjutamine, iseseisev tootmistöö. Erialaõppe protsessi kavandamine ja läbiviimine. Iseseisva tööna töötab üliõpilane teemakohase kohustusliku kirjandusega, e-õppe materjalidega, koostab õpimapi ning valmistab iseseisvalt ette näidisõppetunnid. Iseseisvat õppimist toetab e-kursus.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Üliõpilane:
- analüüsib eriala õppekava põhjal tehnilise kutseõppe didaktilist süsteemi tuues esile didaktilised seosed;
- analüüsib tehnilise kutseõppe õppevara jälgides selle eesmärgipärasust, ajakohasust ja didaktilist otstarbekust
- kavandab tehnikavaldkonna eriala õppijakeskset õppeprotsessi lõimides reaalteaduslikke aluseid teooria- ja praktikaõppesse
- reflekteerib enda kavandatud ja läbiviidud õppeprotsessi lähtuvalt hindamiskriteeriumitest ja kogutud tagasisidest.
Õppejõud
lekt. Reeli Liivik
space