Väljundipõhine hindamine kutseõppes (KAV6523.HR)
space
Õppeaine kood
KAV6523.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Väljundipõhine hindamine kutseõppes
Õppeaine nimetus inglise k
Outcome-centred Assessment in Vocational Education
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
arvestus
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Ainekursuse eesmärgiks on toetada valmisoleku kujundamist õpiväljundite omandatuse hindamise planeerimiseks ja rakendamiseks kutseõppes teooriateadmiste, praktiliste oskuste sh võtmepädevuste ja hoiakute hindamisel lähtuvalt õppijate sihtrühmast. Eesmärgiks on toetada üliõpilase info kogumise, kriitilise ja loova tõlgendamise, interdistsiplinaarsete seoste äratundmise ja koostööoskuse kujunemist.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Väljundipõhisuse printsiip kutsesüsteemis ning kutseõppes. Väljundipõhise hindamise olemus, mõisted ja põhimõtted kutseõppes. Väljundipõhise moodulõppekava õpiväljundid, nende sidusus hindamisega. Eesmärgipärase ja õppija arengut toetava väljundipõhise hindamise planeerimine ja rakendamine: hindamiskriteeriumid ja nende sõnastamine õpiväljundite alusel; hindamismeetodid ja nende valik õpiväljunditest ja õppija eripärast lähtuvalt. Eristav ja mitteeristav hindamine, kujundav ja kokkuvõttev hindamine, kaasav hindamine ja enesehindamine väljundipõhises õppes. Kokkuvõtva hindamise planeerimine ja rakendamine. Võtmeoskuste ja üldhariduse integreerimine õpiväljunditesse ja hindamiskriteeriumitesse, hoiakute hindamine. HEV õppijatega arvestamine mooduli hindamise planeerimisel ja rakendamisel.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Ainekursuse läbinud üliõpilane:
- analüüsib hindamist kutsekooli õppekavas lähtuvalt väljundipõhise hindamise põhimõtetest;
- planeerib metoodiliselt põhjendatud ja õppija arengut toetava kutsekooli õppekava mooduli hindamise lähtuvalt õpiväljunditest, rakendades väljundipõhise hindamise põhimõtteid sh kaasavat ja kujundavat hindamist;
- kavandab väljundipõhisel hindamisel aja- ja asjakohaseid, õppija võtmepädevuste ja hoiakute hindamist toetavaid hindamismeetodeid;
- rakendab väljundipõhise hindamise kohta õpitut hariduslike erivajadustega (HEV) õppijate teadmiste ja oskuste hindamise kavandamisel;
- analüüsib ennast kompetentside hindajana kasutades enesehindamise põhimõtteid.
Õppejõud
Sirje Rekkor
space