Käitumisraskuste ennetamine ja nõustamine käitumisprobleemide ilmnemisel (KAT7049.HR)
space
Õppeaine kood
KAT7049.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Käitumisraskuste ennetamine ja nõustamine käitumisprobleemide ilmnemisel
Õppeaine nimetus inglise k
Prevention and Counselling in Case of Behavioural Difficulties
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Lii Lilleoja (õpetamise keel: eesti keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Toetada arusaama emotsionaalselt ja sotsiaalselt turvalise õpikeskkonna kujundamise olulisusest ja arendada oskusi turvalise õpikeskkonna kujundamiseks.
Toetada õpetajate enesetõhusa hoiaku kujunemist erituge vajavate õppijate toetamisel õpikeskkonnas.
Luua eeldused nõustamisprotsessist süsteemse ja komplekse arusaama kujunemiseks meeskonnatöö kontekstis.

Anda võimalused nõustamisprotsessis kasutatavate erinevate meetodite ja võtetega tutvumiseks.

Toetada valmisoleku kujunemist töötamiseks erinevate sihtgruppidega
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Turvaline klassikeskkond, suhted õpiruumis. Emotsionaal- ja käitumisraskuste põhjused ja avaldumine pedagoogilises kontekstis. Sotsiaalsed oskused ja sotsiaalse kompetentsuse kujunemine. Mittesoovitava käitumise vähendamine soovitud käitumismustrite jõustamise kaudu. Käitumise tugikava, tagasiside roll positiivse käitumise kinnistamisel. Õpetaja toimetulekut mõjutavad tegurid. Erinevad käitumise kujundamisele suunatud programmid. Koostöö ja nõustamine käitumisprobleemide ilmnemisel. Ülevaade nõustamise üldpõhimõtetest, nõustamisprotsessi staadiumidest, põhilistest nõustamisoskustest, nõustaja isikuomadustest.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab luua vaimselt ja emotsionaalselt turvalise, arengut ja loovust toetava koostöise ning üksteist arvestava õpikeskkonna, lähtudes erinevate õppijate vajadustest;
- omab valmisolekut õpperühma jälgides ennetama käitumisprobleeme; konfliktolukordade ennetamiseks kujundab erivajadustega õppijal oskust mõista erinevaid olukordi, hinnata oma ja kaasinimeste emotsioone, käitumist ja selle vastavust normidele;
- põhjendab eseregulatsiooni-oskuste toetamise ja turvalise õpikeskkonna kujundamise olulisust kõigi õppijate heaolu ja akadeemiliste tulemuste saavutamiseks;
- on rakendanud sekkumistegevusi ühe õpilase toetamiseks ja tõenduspõhiselt analüüsinud oma tegevust;
- suudab määrata nõustamisvajadust, käsitleb nõustamist süsteemselt ja kompleksselt;
- oskab nõustada ning juhendada õppetegevusse kaasatud isikuid õppija toetamisel õpiprotsessis;
- järgib ja väärtustab nõustamisprotsessiga seonduvaid eetika printsiipe.
Õppejõud
Lii Lilleoja, MA
Lisainfo
Aine kuulub õpetaja, tase 7 valitava kompetentsi Hariduslike erivajadustega õppija toetamine omandamiseks alushariduse pedagoog, aineõpetaja ja klassiõpetaja õppekava õpingute käigus.
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
Klassiõpetaja (KAKLI/24.HR)
Klassiõpetaja (KAKLI/23.HR)
Klassiõpetaja (KAKLI/22.HR)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/24.HR)
Loodusteaduste õpetaja (MLGLM/24.LT)
Kutseõpetaja (KAKPM/24.HR)
Võõrkeeleõpetaja (GRVOM/24.HT)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/24.DT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/24.LT)
Tehnoloogiavaldkonna ainete õpetaja (KUIKM/24-o.LT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/24.HT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/24.HT)
Alushariduse pedagoog (KAALM/24.HR)
Matemaatikaõpetaja (MLMOM/24.DT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/24.HT)
Klassiõpetaja (KAKLI/21.HR)
Matemaatikaõpetaja (MLMOM/23.DT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/23.LT)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/23.DT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/23.HT)
Kutseõpetaja (KAKPM/23.HR)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/23.HT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/23.HT)
Tehnoloogiavaldkonna ainete õpetaja (KUIKM/23.LT)
Võõrkeeleõpetaja (GRVOM/23.HT)
Alushariduse pedagoog (KAALM/23.HR)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/23.HR)
Klassiõpetaja (KAKLI/20.HR)
Loodusteaduste õpetaja (MLGLM/23.LT)
Võõrkeeleõpetaja (GRVOM/22.HT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/22.HT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/22.HT)
Alushariduse pedagoog (KAALM/22.HR)
Matemaatikaõpetaja (MLMOM/22.DT)
Tehnoloogiavaldkonna ainete õpetaja (KUIKM/22.LT)
Kutseõpetaja (KAKPM/22.HR)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/22.LT)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/22.DT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/22.HT)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/22.HR)
Loodusteaduste õpetaja (MLGLM/22.LT)
Alushariduse pedagoog (KAALM/21.HR)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/21.HR)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/21.DT)
Matemaatikaõpetaja (MLMOM/21.DT)
Loodusteaduste õpetaja (MLGLM/21.LT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/21.HT)
Kutseõpetaja (KAKPM/21.HR)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/21.HT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/21.HT)
Võõrkeeleõpetaja (GRVOM/21.HT)
Tehnoloogiavaldkonna ainete õpetaja (KUIKM/21.LT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/21.LT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/20.HT)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/20.DT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/20.LT)
Matemaatikaõpetaja (MLMOM/20.DT)
Loodusteaduste õpetaja (MLGLM/20.LT)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/20.HR)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/20.HT)
Alushariduse pedagoog (KAALM/20.HR)
Võõrkeeleõpetaja (GRVOM/20.HT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/20.HT)
Võõrkeeleõpetaja (GRVOM/19.HT)
Vene keele ja kirjanduse õpetaja (SKVOM/19.HT)
Informaatikaõpetaja (IFIOM/19.DT)
Kutseõpetaja (KAKPM/19.HR)
Mitme aine õpetaja (KAMOM/19.HR)
Loodusteaduste õpetaja (MLGLM/19.LT)
Kehakultuuri õpetaja (TSKOM/19.LT)
Matemaatikaõpetaja (MLMOM/19.DT)
Eesti keele ja kirjanduse õpetaja (EKEOM/19.HT)
Tehnoloogiavaldkonna ainete õpetaja (KUIKM/19.LT)
Ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetaja (AIAOM/19.HT)
space