2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Toetada arusaama emotsionaalselt ja sotsiaalselt turvalise õpikeskkonna kujundamise olulisusest ja arendada oskusi turvalise õpikeskkonna kujundamiseks.
Toetada õpetajate enesetõhusa hoiaku kujunemist erituge vajavate õppijate toetamisel õpikeskkonnas.
Luua eeldused nõustamisprotsessist süsteemse ja komplekse arusaama kujunemiseks meeskonnatöö kontekstis.
Anda võimalused nõustamisprotsessis kasutatavate erinevate meetodite ja võtetega tutvumiseks.
Toetada valmisoleku kujunemist töötamiseks erinevate sihtgruppidega
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Turvaline klassikeskkond, suhted õpiruumis. Emotsionaal- ja käitumisraskuste põhjused ja avaldumine pedagoogilises kontekstis. Sotsiaalsed oskused ja sotsiaalse kompetentsuse kujunemine. Mittesoovitava käitumise vähendamine soovitud käitumismustrite jõustamise kaudu. Käitumise tugikava, tagasiside roll positiivse käitumise kinnistamisel. Õpetaja toimetulekut mõjutavad tegurid. Erinevad käitumise kujundamisele suunatud programmid. Koostöö ja nõustamine käitumisprobleemide ilmnemisel. Ülevaade nõustamise üldpõhimõtetest, nõustamisprotsessi staadiumidest, põhilistest nõustamisoskustest, nõustaja isikuomadustest.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab luua vaimselt ja emotsionaalselt turvalise, arengut ja loovust toetava koostöise ning üksteist arvestava õpikeskkonna, lähtudes erinevate õppijate vajadustest;
- omab valmisolekut õpperühma jälgides ennetama käitumisprobleeme; konfliktolukordade ennetamiseks kujundab erivajadustega õppijal oskust mõista erinevaid olukordi, hinnata oma ja kaasinimeste emotsioone, käitumist ja selle vastavust normidele;
- põhjendab eseregulatsiooni-oskuste toetamise ja turvalise õpikeskkonna kujundamise olulisust kõigi õppijate heaolu ja akadeemiliste tulemuste saavutamiseks;
- on rakendanud sekkumistegevusi ühe õpilase toetamiseks ja tõenduspõhiselt analüüsinud oma tegevust;
- suudab määrata nõustamisvajadust, käsitleb nõustamist süsteemselt ja kompleksselt;
- oskab nõustada ning juhendada õppetegevusse kaasatud isikuid õppija toetamisel õpiprotsessis;
- järgib ja väärtustab nõustamisprotsessiga seonduvaid eetika printsiipe.
Lisainfo
Aine kuulub õpetaja, tase 7 valitava kompetentsi Hariduslike erivajadustega õppija toetamine omandamiseks alushariduse pedagoog, aineõpetaja ja klassiõpetaja õppekava õpingute käigus.