Õppimine sotsiaalses perspektiivis ja grupi kontekstis (KAN6087.HR)
space
Õppeaine kood
KAN6087.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Õppimine sotsiaalses perspektiivis ja grupi kontekstis
Õppeaine nimetus inglise k
Learning in Social and Group Context
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua eeldused sotsiaalse õppimise mõistmiseks ning rakendamiseks (sekkumiseks) ning täiskasvanud õppija ja täiskasvanuõppimise võimaluste mõistmiseks grupis, toetada grupivõimaluste mõju individuaalsele õppimisele.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Sotsiaalne õppimine - sotsiaalse konteksti tähendus õppimises. Sotsialisatsioon ja õppimine. Võimuküsimused õppimisel ja dialoog. Diskursus, rollid, identiteet, subjektsus ja õppimine. Vaatlus kui sotsiaalse õppimise analüüsimise vahend. Sekkumisvõimalused.
Grupp ja grupis õppimine. Õppegrupp ja selle kujunemine. Grupiprotsessid, grupiprotsesside kujunemine ja arengufaasid koolituse erinevates etappides. Grupi kohesiivsus. Grupiprotsesside analüüs. Rollid grupis ja grupirollide jaotus. Grupi juhendamine. Grupi sotsiaalne mõju, suhted ja suhtlemine grupis. Õppija(te) ja grupi suhted. Individuaalse ja grupikonflikti olemus ja selle ületamine. Vastupanu, individuaalne konflikt ja avaldumine koolitusgrupis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- märkab, kontseptualiseerib ja analüüsib õppimist sotsiaalsest aspektist;
- mõistab ja püstitab sotsiaalse õppimise probleeme;
- viib läbi vaatluse sotsiaalse õppimise mõistmiseks;
- kavandab ja teostab sotsiaalse õppimisega seonduva sekkumisprojekti;
- mõistab individuaalse ja grupis õppimise olemust ning seoseid;
- suudab analüüsida ennast grupiliikmena ja grupis õppijana.
Õppejõud
Katrin Karu, PhD; Halliki Põlda, PhD
space