Tõenduspõhise arengu uurimismeetodid hariduses (KAM7506.HR)
space
Õppeaine kood
KAM7506.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Tõenduspõhise arengu uurimismeetodid hariduses
Õppeaine nimetus inglise k
Research Methods in Evidence-based Development in Education
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua võimalused omandada teoreetilisi teadmisi erinevate haridusvaldkonnas kasutatavate uurimismeetodite kohta ja toetada tudengi võimekust kasutada erinevaid uurimismeetodeid ning hinnata nende efektiivsust.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Tudengid tutvuvad tõenduspõhiseks arendustegevuseks sobilike metodoloogiliste lähenemiste ja uurimismeetoditega hariduses. Kursuse raames esitletakse üldisi metodoloogilisi lähenemisviise ning analüüsitakse mitmeid uurimisprojektides kasutatud uurimisplaane. Tudengeid juhendatakse oma projektiplaani koostamisel.
Kursuse teemad: Kuidas kirjutada uurimisplaan, kuidas formuleerida uurimisküsimused ning valida sobivad meetodid.
Uurimismeetodite ja erinevate lähenemiste klassifikatsioon ning põhijooned.
Ülevaade erinevatest uuringukavanditest empiiriliste ja arendusuuringute läbiviimiseks: eksperiment, küsitlus, põhistatud teooria, juhtumiuuring, tegevusuuring, hindamisuuring. Käsitletakse järgnevaid uurimismeetodeid: kontrollitud eksperimentide planeerimine, küsimustike koostamine, intervjuude läbiviimine, suuliste andmete analüüsimine, transaktsioonilogide analüüsimine ning õppe online-meetmed.
Kursus koosneb seminaridest, kus oodatakse tudengite aktiivset osavõttu. Lisaks peab iga tudeng esitama ka kodutöö, mis koosneb kolmest osast ning hõlmab kõiki uurimisprojekti metodoloogilisi aspekte.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- tunneb ja oskab võrdlevalt eristada põhilisi uuringute tüüpe lähtuvalt metodoloogilisest ülesehitusest;
- tunneb uuringutele esitatavaid põhilisi kvaliteedikriteeriume ning oskab nendest lähtuvalt hinnata uuringu kvaliteeti;
- oskab püstitada asjakohaseid uurimisküsimusi ning koostada uuringu metodoloogiline plaan kooskõlas püstitatud küsimustega;
- tunneb tegevusuuringut ja arendusuuringut kui metodoloogilisi lähenemisi valdkonnas tegutsejate uuringutes ja arenduslikes uuringutes ning oskab hinnata kummagi lähenemise sobivust sõltuvalt uurimisülesandest ja kontekstist;
- omab põhjalikke teadmisi kvalitatiivsete, kvantitatiivsete ja kombineeritud meetodite kohta ning mõistab nende potentsiaalseid kasutusvõimalusi tegevus- ja arendusuuringutes kui ka nende meetodite piiranguid;
- on võimeline kasutama omandatud metodoloogilisi teadmisi enda haridusarendusliku ja –uuendusliku projekti kavandamisel.
Õppejõud
Tobias Ley, Luis-Pablo Prieto, Maria Rodriguez
space