Muusikalise kasvatuse teooria ja didaktika 1.-3. klassini (KAL7099.HR)
space
Õppeaine kood
KAL7099.HR
vana ainekood
KAL7099
Õppeaine nimetus eesti k
Muusikalise kasvatuse teooria ja didaktika 1.-3. klassini
Õppeaine nimetus inglise k
Theory and General Didactics of Musical Education in Classes 1-3.
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Heddi Reinsalu (õpetamise keel: eesti keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kursus kuulub klassiõpetaja õppekava valikainete hulka, selle eesmärgiks on luua võimalused teadmiste ja oskuste kujunemiseks ja arendamiseks 1-3. klassi muusikaõpetamise pädevuste saavutamisel. Luua ja toetada tervikvisioon muusikaõpetamisest esimeses kooliastmes.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Muusika kui kasvatusvahend. Muusikalise kasvatuse pedagoogilis-psühholoogilised alused. Põhikooli õppekava prioriteedid ja muusikaõpetuse koht haridussüsteemis.Muusikalise kasvatuse võimalused õpilase üldvõimete kujundamisel ja arendamisel. Musikaalsuse struktuur ja muusikaliste võimete arenguvõimalustest. Õpilaste muusikalise arengu vanuselised iseärasused.
Muusikalise kasvatuse eesmärgid ja ülesanded esimeses kooliastmes. Muusikaliste tegevuste liigid ja praktilise musitseerimise võimalused (muusika kuulamine, laulmine, pillimäng, muusikalis-rütmiline liikumine, omalooming). Muusika õpetamise pedagoogilised meetodid.
Muusika kuulamine muusikaõpetuse alusena. Muusika kuulamise pedagoogilised aspektid, õpetamise metoodika ja aktiviseerivad meetodid.
Ühislaul kui sotsiaal-kultuuriline nähtus. Laulurepertuaari roll väärtuskasvatuse protsessis. Laulu õpetamise metoodika ja meetodid. Lauluhääle kujundamine ja arendamine. Diferentseeritud töö muusikalisest arengust mahajäänud õpilastega. Soovitustusliku laulurepertuaari omandamine.
Pillimängu õpetamise metoodilised alused (Carl Orff süsteem). Saatepartiide koostamine ja esitamine laulusaateks keha- ja muusikapillidel.
Muusikalis-rütmiline liikumine muusikalise aktiivsuse arendamisel. Tants, laulumäng, ringmäng, muusikaline mäng
Muusikalise kirjaoskuse omandamise meetodid. Relatiivse (Zoltan Kodaly) noodiõpetuse metoodika ja selle rakendamise võimalused.
Muusikatund muusikakasvatuse põhivormina. Muusikatunni liigid ja struktuur. Muusikatunni koostisosad ja nende sidusus. Muusika lõimimine teiste õppeainetega.
Õpetaja roll muusikaõpetuse protsessis. Muusikaõpetaja professionaalsetest oskustest.
Kompleksne töö 1.-3. klassi muusikaõpikuga, töövihikuga ja muusikavalikuga CD-del.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab ja oskab valida sobivat laulu- ja muusika kuulamise repertuaari ning õpetada seda erinevate meetodite abil;
- valdab kehapilli, rütmi- ja meloodiapillide mänguvõtteid;
- oskab mängida saadet väikekandlel ning lihtsaid viise plokkflöödil;
- koostab rütmi- ja meloodia ostinato saateid ning oskab esitada neid õpitud instrumentidel;
- oskab analüüsida muusikateoseid ja valdab muusika kuulamise metoodikat;
- teab ja oskab õpetada ring- ja laulumänge;
- valdab relatiivse noodiõpetamise metoodika võtteid ja oskab neid rakendada õppeprotsessis;
- oskab töötada muusikaalase ja metoodilise õppekirjandusega (muusikaõpik, töövihik ja muusikavalik CD-del),
- oskab koostada tunnikonspekte ning neid realiseerida loovalt muusikatundides.
Õppejõud
Heddi Reinsalu
space