Koolipedagoogika ja koolikorraldus (KAL7010.HR)
space
Õppeaine kood
KAL7010.HR
vana ainekood
KAL7010
Õppeaine nimetus eesti k
Koolipedagoogika ja koolikorraldus
Õppeaine nimetus inglise k
School Pedagogy and School Management
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kujundada arusaam klassiõpetaja rollist nii aineõpetajana kui ka lapse isiksuse arengu suunajana ning anda teadmisi õpilastevaheliste suhete arendamiseks õppeprotsessis ja õppevälisel ajal.
Kujundada arusaam Eesti formaalharidussüsteemist ning haridusalasest seadusandlusest.Toetada koolikorraldusalaste teadmiste, praktiliste oskuste ja väärtushoiakute kujunemist.Luua eeldused kooli õppe- ja kasvatustegevust ning õpetaja õigusi ja kohustusi reguleerivate õigusaktide kohaseks toimimiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kooli ja õpetaja roll kasvatustegelikkuse mõjutamisel. Kooliklass kui sotsiaalne grupp. Klassi tundmaõppimise ja juhtimise strateegiad. Reeglid ja läbirääkimised soodsa õpikeskkonna ja mikrokliima loomisel. Soolised iseärasused ja nende arvestamine õppetöö läbiviimisel ja õpilastega suhtlemisel. Õpilaste eluviis ja selle tundmaõppimise meetodid. Huvitegevuse, massimeedia ja infotehnoloogia roll algkooliõpilase eluviisis. Klassijuhataja roll koolis. Klassijuhataja ja lapsevanem kui koostööpartnerid. Lastevanemate koosoleku ja arenguvestluste läbiviimine.
Eesti formaalharidussüsteem ja haridusalane seadusandlus. Pedagoogide pädevusnõuded ja kutse-eetika. Põhihariduse riiklikud õppekavad. Õpilase arengu toetamine ja õpiabi süsteem. Riiklik järelvalve ja kooli enesehindamine.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab klassiõpetaja tegevust mõjutavaid tegureid: õpetaja ja kooli prestiiž ühiskonnas; koolikeskkonna mõju õppe-kasvatusprotsessile; kodukeskkonna mõju lapse arengule;
- tunneb kooliklassi kui sotsiaalset gruppi ning teab klassi juhtimise strateegiaid;
- oskab rakendada paindlikke klassi juhtimise ja õpilase individuaalsuse toetamise viise;
- omab teadmisi ja oskusi õpilase eluviisi tundmaõppimiseks;
- on suutlik koostööks lapsevanematega;
- orienteerub Eesti formaalharidussüsteemis, teab selle ülesehitust ning kasutab õigesti haridusalast terminoloogiat;
- omab ülevaadet kursusel käsitletud koolikorraldust reguleerivatest õigusaktidest, suudab neid leida ning nende alusel õppe- ja kasvatustegevust kavandada ja korraldada;
- tunneb koolieelsete lasteasutusete ja põhikooli riiklikku õppekava, kooliõppekava koostamise ja arendamise põhimõtteid;
- omab teadmisi õpilase arengu toetamisest, õpiabi süsteemist ning kooli tervisekaitsenõuetest;
- omab ettekujutust riiklikust välishindamissüsteemist ning kooli enese- ja sisehindamisest.
Õppejõud
Lekt A. Kukk, õppejõud (MA) E. Kulderknup
space