Sotsiaal-emotsionaalsed protsessid (KAI6017.HR)
space
Õppeaine kood
KAI6017.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Sotsiaal-emotsionaalsed protsessid
Õppeaine nimetus inglise k
Social-emotional Processes
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
eksam
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Toetada teadmiste kujunemist õppimise kontekstis oluliste sotsiaal-emotsionaalsete protsesside olemuse ja arengu kohta ning luua valmisolek õpikeskkonna ja õppetegevuste planeerimiseks, analüüsimiseks ja arendamiseks sotsiaalsete protsessidega arvestavalt ning nende arengut toetavalt.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
1. Õppimise kontekstis olulised sotsiaal-emotsionaalsed oskused.
2. Lapse sotsiaal-emotsionaalsete oskuste kujunemine aju küpsemise ja kognitiivse arengu ning indiviid-keskkonna interaktsiooni kontekstis. Individuaalsed erinevused SE oskuste arengus.
3. SE oskuste arengut mõjutavad tegurid ja õpetaja võimalused oskuste arengu toetamisel (sh erinevad programmid/tegevused ning õpetaja enda SE pädevus)
4. SE oskuste hetkeolukorra ja arengu hindamine (sh hindamise võimalikud vahendid).
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab kirjeldada õppimise kontekstis oluliste sotsiaal-emotsionaalsete oskuste sisu ja seostada neid õppimissituatsioonidega;
- oskab kirjeldada õppimise kontekstis oluliste sotsiaal-emotsionaalsete oskuste arengut arvestades sealjuures aju küpsemise printsiipe, indiviid-keskkonna interaktsiooni ning SE oskuste arengu võimalikke individuaalseid iseärasusi;
- teab erinevaid võimalusi õppijate SE oskuste hindamiseks ja oskab valida enda töösse sobivad hindamise võimalusi (sh kirjeldab koostöövõimalusi teiste spetsialistidega);
- teab erinevaid võimalusi SE oskuste toetamiseks klassi ja kooli kontekstis (sh erinevad programmid ja õpetaja enda SE oskuste roll õppijate toetamisel), on analüüsinud erinevate toetusvõimaluste eeliseid ja puudusi ning püstitanud SE oskuste arendamiseks täpsemad eesmärgid enda klassiruumis.
Õppejõud
Elina Malleus-Kotšegarov
space