Motivatsioonilised protsessid (KAI6016.HR)
space
Õppeaine kood
KAI6016.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Motivatsioonilised protsessid
Õppeaine nimetus inglise k
Motivational Processes
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
eksam
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Toetada teadmiste kujunemist õppimise kontekstis oluliste motivatsiooni ja emotsioonidega seotud protsesside olemuse ja arengu kohta ning luua valmisolek õpetaja rolli mõistmiseks motivatsiooni ja emotsioonide juhtimise toetamisel ning autonoomse motivatsiooni tekkeks ja püsimiseks vajalike tingimuste loomiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
1. Isemääramisteooria. Akadeemiliste saavutuseesmärkide teooria. Motivatsiooni olemus ja funktsioon. Motivatsiooni kvaliteet versus kvantiteet. Kontrollitud ja autonoomne motivatsioon, selle lühiajalised ja pikaajalised mõjud
2. Indiviidi ja keskkonna interaktsioon motivatsiooni tekkimisel ja püsimisel; autonoomset motivatsiooni toetavate keskkondade loomine - tänapäevastele tõenduspõhistele motivatsiooniteooriatele (mh isemääramisteooria, akadeemiliste saavutuseesmärkide teooria, võimekususkumuste teooria) tuginevalt
3. Hoiakud ja uskumused. Juurdekasvu- ja jäävususkumused. Uskumuste mõju õppimisele
4. Emotsioonid - üldiseloomustus, emotsioonid akadeemilises kontekstis (sh emotsioonide roll õppimisel, epistemoloogilised emotsioonid)
5. Emotsioonide ja motivatsiooni seosed (sh isemääramisteooria kontekstis)
6. Emotsioonide reguleerimine (sh emotsioonireguleerimisstrateegiad), õpetaja roll emotsioonide reguleerimise oskuste arengu toetamisel

Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab eristada erinevaid õpimotivatsiooni liike vastavalt isemääramisteooriale (Self-Determination Theory) ja akadeemiliste saavutuseesmärkide teooriale (Achievement Goals Theory) ning mõistab nende lühiajalist ja pikaajalist mõju õppimisele ja arengule;
- tunneb isemääramisteooria raames kirjeldatud psühholoogiliste baasvajaduste olemust ning mõistab psühholoogiliste baasvajaduste toetamise olulisust pikaajalise ja sügava motivatsiooni tekkimiseks ja püsimiseks;
- mõistab oma rolli õppijate õpimotivatsiooni kujunemisel;
- teab, mis on hoiakud ja uskumused (sh epistemoloogilised uskumused), ja mõistab nende rolli inimeste käitumises;
- tunneb isikuomaduste (võimekus, emotsioonid, ärevus) muudetavust ja arendatavust puudutavate uskumuste teooria (Mindset Theory või Implicit Theories of Intelligence, Personality, Creativity etc.) raames kirjeldatud jäävus- ja juurdekasvuuskumuste olemust ning mõtestab jäävus- ja juurdekasvuuskumuste rolli õpimotivatsiooni ja -käitumise mõjutajana;
- mõistab oma rolli õppijate õppimist soodustavate uskumuste kujunemisel;
- oskab kirjeldada õppimisega seotud emotsioone ja nende rolli õppeprotsessis (sh saavutus- ja epistemoloogilised emotsioonid) ning eristab peamisi emotsioonireguleerimise strateegiaid;
- analüüsib enda rolli õppijate emotsioonide juhtimise oskuse arengu toetamisel;
- kasutab motivatsiooniliste ja emotsioonidega seotud peamiste protsesside analüüsimisel oskuslikult valdkonna põhimõisteid;
- oskab kavandada õppeprotsessi motivatsiooni ja emotsioonidega seotud protsesside olemuse ja arenguga arvestavalt.
Õppejõud
Õnne Uus, Kati Aus
space