Multimeediumi loomine ja meediakasvatuse rakendamine õppeprotsessis (KAA6137.HR)
space
Õppeaine kood
KAA6137.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Multimeediumi loomine ja meediakasvatuse rakendamine õppeprotsessis
Õppeaine nimetus inglise k
Multimedia Production and Media Education in Learning Process
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Kaire Kollom (õpetamise keel: eesti keel, inglise keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kursus annab ülevaate erinevatest multimeediumite loomise võimalustest lasteaia õppeprotsessis (pilt, heli, video, animatsioon) ja toetab praktilisi oskusi luua erinevaid multimeediume meediakasvatuse põhimõtteid silmas pidades. Selgitada meediakasvatuse põhimõisteid ja olulisemaid filmimõisted ning toetada oskusi teadvustada meedia kui ühe kasvukeskkonna ohte ja võimalusi. Seostada multimeedia loomise ja meediakasvatuse temaatika koolieelse lasteasutuse riikliku õppekavaga, pakkuda valmidust rakendada meedia sisu ja IKT vahendeid teadvustatult laste meediateadlikuse kujundamiseks ja lapse arengu toetamiseks. Kursus pakub praktilisi lahendusi multimeedia loomiseks ja meediakasvatuse läbiviimiseks lasteaias.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursuseprogrammi tutvustus ja selgitused. Kursuse õpikeskkonnaga (eDidaktikum) tutvumine, registreerimine. Piltide loomine digitaalselt. Piltide töötlemine. Piltide joonistamine, ekraanipiltide tegemine. Pilt õppeprotsessis. Digitaalselt loodud ja kujundatud sündmuse kuulutus. Audiovisuaalse kirjaoskuse põhialused. Animatsiooni ajalugu. Animatsiooni loomise etapid. Stsenaarium. Kaader. Animatsiooni liigid. Video tegemine. Filmimõisted Videotöötlusprogrammid, ekraanisalvestised. Video õppeprotsessis. Heli salvestamine, töötlemine, helitöötlusprogrammid. Heli õppeprotsessis. Multimeediumi avaldamine veebikeskkondades. Meediakasvatuse põhimõisted. Uus kirjaoskus ja meediateadlikkus. Meedia toimemehhanismid, mõjutusvahendid. Meedia tõenäolised mõjud – ohud ja võimalused. Uus kirjaoskus ja meediateadlikkus. Ristmeedia ja osaluskultuur. Meediakasvatuse seosed KELARÕK-ga, õppekava pädevused, lõimivad teemad ja ainevaldkonnad, meediakasvatuse didaktilised põhiprintsiibid. Erinevad meediavahendid (ajaleht, ajakiri, film, video, animatsioon) ja nende sisu didaktilised kasutusvõimalused õppeprotsessis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab luua multimeediumi liigist lähtuvalt sobivaid vahendeid ja tarkvara kasutades erinevaid multimeediume arvestades audiovisuaalse kirjaoskuse põhialused, õppe- ja kasvatusvaldkondade ülest lõimingut ja meediakasvatuse põhimõtteid;
- oskab analüüsida erinevate multimeediumite kasutamise võimalusi lasteaia õppe-kasvatusprotsessis ning seoseid koolieelse lasteasutuse riikliku õppekavaga;
- suudab mõtestada (digitaal)meediat kui ühe kasvukeskkonna osatähtsust eelkooliealise lapse igakülgses arengus, leides lahendusi võimalikele meediast tulenevatele probleemidele ning omades valmisolekut lastevanemate nõustamiseks (sh erinevaid digiajastu meediumi ja formaate kasutades) üldisemates meediat puudutavates kasvatusküsimustes.
Õppejõud
Kaire Kollom, MSc, MA; Elyna Heinmäe, PhD
Lisainfo
Aine kuulub õpetaja, tase 6 valitava kompetentsi Digipedagoogika rakendamine omandamiseks õpingute käigus.

Eeldusaineks on KAI6020.HR või vana koodiga KAI6012.HR
space