Õppeaine nimetus eesti k
Karjääriinfo allikad ja teenused
Õppeaine nimetus inglise k
Career Information Sources and Services
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua eeldused teadmiste kujunemiseks karjääriinfo ajaloost ja teooriast, karjääri- ja tööturuinfo allikatest, kogude kujundamisest ja kirjeldamisest ning andmebaaside koostamispõhimõtetest. Toetada üliõpilaste teadmiste ja praktiliste oskuste kujunemist infootsingus ning andmebaaside koostamisel, karjääriinfoteenuste arendamisel ja pakkumisel ning erinevate kliendirühmadega suhtlemisel.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Ülevaade karjääriinfo ajaloost ja teooriast (struktuurid ja lähenemisviisid, karjääriinfo vahendamise kvaliteedinõuded, hindamis- ja mõõtmisvahendid infospetsialistile); karjääri- ja tööturuinfo allikatest ja infootsingu alustest; karjäärikirjanduse kogude kujundamisest ja kirjeldamisest (indekseerimine, analüütiline kirjeldamine) ning andmebaaside koostamise põhimõtetest. Karjääriinfoteeninduse eri vormid: infonõustamine, infoteadistus ja ülevaateteenindus; infoteenindusprotsess ja selle koostisosad (infovajaduse kindlakstegemine, päringuintervjuu ja infootsing) ning infoteeninduse eri tasandid; e-teadistuse iseärasused. Teenindusprotsessis esilekerkivad eetilised ja psühholoogilised probleemid suhtlemisel erinevate kliendirühmadega. Infoteeninduses vajalikud suhtlemisvilumused ning probleem- ja konfliktsituatsioonide lahendamise võtted.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- valdab karjääri- ja tööturuinfoinfo allikaid, kogude kujundamist ning kirjeldamist;
- tunneb ja oskab kasutada infootsingu strateegiaid ja taktikaid;
- suudab koostada karjäärikirjanduse andmebaasi;
- tunneb karjääriinfoteeninduse eesmärke ja ülesandeid, teenuste eri vorme ja nende eetilisi aspekte;
- oskab kindlaks määrata klientide infovajadusi;
- teab ja oskab kasutada infotehnoloogia võimalusi karjääriinfovajaduste rahuldamiseks eri infoteenuste pakkumisel;
- suudab suhelda erinevate karjääriinfo kliendirühmadega.
Õppejõud
Lekt Elviine Uverskaja, MA;
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub