Mäluasutuste juhtimine ja turundus (INT6078.DT)
space
Õppeaine kood
INT6078.DT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Mäluasutuste juhtimine ja turundus
Õppeaine nimetus inglise k
Management and Marketing in Memory Organizations
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
● Luua võimalused teoreetiliste teadmiste kujundamisel mäluasutuste juhtimise ja turunduse valdkonnas;
● Toetada ülevaate saamist organisatsiooni finants-, personali- ja strateegilisest planeerimisest;
● Luua eeldused turunduspõhimõtete rakendusvõimaluste ja –vajaduste analüüsimiseks mäluasutuste töös;
● Toetada teadmiste kujunemist turundusprotsessist ja kogemuse saamiseks mäluasutuse turundusplaani koostamiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Juhtimise mõiste, olulisus; finantsjuhtimine; raamatukogude jt mäluasutuste väärtused; muutuste juhtimine; personali juhtimine ja motiveerimine, meeskonnatöö; strateegiline planeerimine; organisatsiooni missioon; keskkonna analüüs; koostöö ja projektid; erialaorganisatsioonid.
Turunduse mõiste, eesmärk, olemus, ülesanded. Turunduse kasutusalad, sisu, funktsioonid. Kasumitaotluseta organisatsioonide turundus (Kotler, Andreasen). Teenuste turundus (Gummesson), sotsiaalne turundus (Zaltman, Shapiro), suhteturundus (Grönroos). Turunduspõhimõtete rakendusi raamatukogu- ja infotöös – organisatsiooni- ja teenuste turundus (Rowley, Weingand, Gupta, Savard jt). Turundusprotsessi etapid ja tsüklilisus. Mäluasutuste turupositsioon (SWOT, PEST, Porteri viie mõjujõu analüüs), turunduskeskkond. Turundusuuringud marketingiprotsessi läbiviimiseks, turunduse infosüsteem. Infoteenuste turg, turu segmentimine, segmentimisnäitajad. Mäluasutuse turupositsiooni analüüs. Turundusmeetmestik. Mäluasutuse turundusplaani koostamine – situatsiooni analüüs, turunduseesmärgid, sihtturgude määramine, turundustaktika, kontroll.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab teadmisi organisatsiooni juhtimisest ja strateegilisest planeerimisest;
- omab personalijuhtimise-alaseid teadmisi;
- omab ülevaadet erialaühendustest ja mäluasutustes koostööst;
- tunneb turunduse peamisi teooriaid ja mudeleid;
- oskab turunduse teoreetilisi mudeleid üle kanda mäluasutuste konteksti;
- on võimeline hindama, mil määral teenused rahuldavad mäluasutuste kasutajate vajadusi;
- on võimeline positsioonima mäluasutusi turunduskeskkonnas;
- on võimeline koostama mäluasutuse turundusplaani.
Õppejõud
lekt S.Metsar, lekt A.Lepik
space