Õppeaine nimetus eesti k
Disainispetsiifilised teadmisviisid
Õppeaine nimetus inglise k
Designerly Ways of Knowing
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Õppeaine uurib disaini kui eraldiseisvat uurimisviisi, varustades tudengeid oskusega mõelda, luua ja genereerida teadmisi disainipõhiste lähenemiste kaudu. Uurides, kuidas disainerid sõnastavad probleeme, töötavad välja lahendusi ja loovad teadmisi läbi tegemise, omandavad tudengid sügavama arusaama kognitiivsetest, visuaalsetest ja materiaalsest protsessidest, mis defineerivad disainipraktikat. Teoreetilise uurimise, praktilise katsetamise ja kriitilise refleksiooni kombinatsiooni kaudu arendavad tudengid sügavamat arusaama sellest, kuidas disain panustab innovatsiooni, interdistsiplinaarsesse koostöösse ja ühiskondlikku mõju. Õppeaine toetab disainimõtteviisi kujunemist, mida saab rakendada erinevates valdkondades – alates ärist ja tehnoloogiast kuni ühiskondlike muutuste ja poliitikakujundamiseni.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursus toimub praktilisel ja reflektiivsel viisil, ühendades teooria ja praktika, et aidata tudengitel omandada disaini kui eraldiseisvat teadmiste loomise viisi. Kursus on jaotatud neljaks teemaks: disainipõhise teadmise alused; probleemide raamimine ja teadmiste loomine; rakenduslik disainimõtlemine; refleksioon ja süntees.
Kogu kursuse vältel osalevad tudengid seminarides, aruteludes ja kriitilistes arutlussessioonides, mis tagavad kaasahaarava ja interaktiivse õpikogemuse.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- mõistab disaini kui teadmiste loomise viisi;
- arendab disainipõhise uurimise oskusi;
- kasutab visuaalset ja mitteverbaalset tunnetust;
- rakendab interdistsiplinaarseid vaatenurki;
- reflekteerib disaineri rolli üle.
Õppejõud
David Jose Ribeiro Lamas
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub