Õppeaine nimetus eesti k
Arvutimängu 2D ja 3D graafika
Õppeaine nimetus inglise k
2D and 3D Game Graphics
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Saada praktilisi oskusi ja teoreetilisi teadmisi 2D ja 3D arvutimängugraafika valdkonnas, luua iseseisvalt kontseptuaalseid kavandeid ja graafilisi 2D elemente ning 3D mudeleid mängu projektide jaoks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Sissejuhatus raster- ja vektorgraafikasse mängudes; vektori ja rastergraafika ühendamine tegelaste, keskkondade ja kasutajaliidese (UI) loomiseks mängude jaoks. Erinevad 3D modelleerimise tehnikaid (primitiivid, plokk-modelleerimine, skulptuurimine). Shader’id, materjalid ja tekstuurid. Skeletianimatsiooni (skeletal animation) alused, objekti taageldamine (rigging). 3D mudelite importimine mängu keskkonda (nt Unity).
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- kujundab vektorgraafilisi pilte;
- töötleb rastergraafikat ja fotosid;
- integreerib vektor- ja rastergraafikat;
- teab arvutigraafikaga seotud olulisemaid mõisteid;
- visualiseerib ideid graafiliselt;
- tunneb olulisemaid arvutigraafika tööriistu ja kasutab neid ülesande iseloomust lähtuvalt;
- kasutab Shader’eid, loob materjale, rakendab tekstuure 3D-mudelitele;
- koostab mudeleid skeletianimatsiooniks;
- loob mängutoimingute sooritamiseks vajalikke animatsioone (korduvad ja canned animatsioonid);
- impordib 3D-mudeleid mängukeskkonda (nt Unity).
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub