Tehisintellekt mängudes (IFI7369.DT)
space
Õppeaine kood
IFI7369.DT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Tehisintellekt mängudes
Õppeaine nimetus inglise k
Artificial Intelligence for Games
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kursuse eesmärk on õppida tehisintellekti rakendamise teooriat, tehnoloogiaid ja praktikaid mängudes.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Tehisintellekti mõiste ja selle rakendamine mängudes. Tehisintellektil baseeruv liikumine: juhtimise kontroll, liikumise ennustamine. Teekonna tuvastamine: Dijkstra and A* algoritmid, laiuti ja süviti otsing. Võimalike lahendusmooduste otsing, mänguala loomine selle vastandsammuna. Minimax algoritm, selle abil arvuti ja inimese vahelise paarismängu loomine. Keeletehnoloogia võimalused arvutimängude koostamisel.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab kavandada ja arendada tehisintellektil baseeruvaid elemente strateegia- ja mõistatusmängude jaoks;
- oskab kahe mängija mõttemänguseisule koostade minimax-algoritmiga otsustuspuu, selle põhjal koostada toimiva tarkvara ning optimeerida selle töökiirust;
- suudab genereerida ja lahendada graafialgoritmidega seotud mänguolukordi;
- tunneb keeletehnoloogia võimalusi mängutekstide ja -andmete loomisel.
Õppejõud
Jaagup Kippar
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
space