Mäng kui õpikeskkond (IFI7367.DT)
space
Õppeaine kood
IFI7367.DT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Mäng kui õpikeskkond
Õppeaine nimetus inglise k
Games as Learning Environments
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kursuse eesmärk on siduda kasvatusteaduste ja psühholoogia käsitlused mängudisaini ja mänguõppega. Seejuures uuritakse kursusel, kuidas toimub õppimine mängudes, kuidas saavad digitaalsed ja mittedigitaalsed mängud õppimist toetada ning millised omadused on mängudel õpikeskkonnana.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Motivatsiooni ja stressi uuringute ajalugu. Motivatsioonipsühholoogia ja mängupõhise õppe tõestuspõhine käsitlus.
Enesemääratlusteooria. Motivatsioonil baseeruv mängu kavandamine. Motivatsioon ja kulgemine. Õppija-mängija rolli valikud.
Saavutusteooria. Protsessipõhine ja saavutuspõhine lähenemine. Õppijate ja mängijate klassifikatsioonid.
Pinge, edenemine ja loovus. Õppimise strateegiad ja viivitamine. Psühho-füsioloogiline mängudisain.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab põhiteadmisi sellest, kuidas mängud võivad õppimist toetada ja kujundada;
- oskab rakendada hariduspsühholoogia põhimõisteid õppemängude analüüsimisel ja kujundamisel.
Õppejõud
Mikhail Fiadotau
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
space