Digitaalse haridusinnovatsiooni rahvusvahelised perspektiivid (IFI7355.DT)
space
Õppeaine kood
IFI7355.DT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Digitaalse haridusinnovatsiooni rahvusvahelised perspektiivid
Õppeaine nimetus inglise k
International Perspectives on Digital Educational Innovation
Õppeaine maht EAP
4.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kursuse eesmärk on anda rahvusvaheliste näidete alusel ülevaade digitaalsest haridusinnovatsioonist. Digipädevus kui kontseptsioon (mudelid, raamistikud ja strateegiad) ja digipädevuse hindamine, haridusasutuse infrastruktuur ja arendamine. Muutuste juhtimine haridusasutuses tehnoloogia rakendamisel. Digitaalne innovatsioon hariduses ning rahvusvahelised strateegiad ja praktikad.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Innovatsiooni mõiste ja liigid. Põhimõisted ja mudelid. Digi-innovatsioonipoliitika Eestis, Euroopa Liidus ja maailmas: strateegiad, raportid, programmid, toetused. Teadus ja digi-innovatsioon. Loovus, ideed ja disainmõtlemine digi-innovatsiooni lähtekohana. Innovatsiooni omaksvõtt ja levik organisatsioonis. Organisatsiooni innovatsiooniküpsus ja selle hindamine. Õppiv organisatsioon, teadmusloome, tehnosiire, elulaborid. Organisatsiooni digi-innovatsiooni strateegia ja selle teostamine. Innovatsiooni Portfoolio haldamine. Intellektuaalomandi kaitse. Innovatsiooniaudit.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- mõistab digipädevuse kontseptsiooni ja selle dimensioone;
- kirjeldab erinevate riikide perspektiivis välja innovaatilisi digitaalseid muutusi haridusasutustes;
- eristab vajakajäämisi haridusasutuse digitaalses õpiökosüsteemis;
- loob tuginedes rahvusvahelisele näidetele muutuste juhtimise strateegia digitaalse innovatsiooni toetamiseks;
- mõistab digitaalset innovatsioone reguleerivaid ja suunavaid dokumente ning rahvusvahelisi trende;
- selgitab innovatsiooni küsitlusi, põhimõisteid, mudeleid;
- analüüsib digi-innovatsioonipoliitika raamdokumente, strateegiaid ja programme;
- uurib organisatsiooni innovatsiooniküpsust ja digi-innovatsiooni omaksvõttu organisatsioonis;
- koostab organisatsiooni digi-innovatsiooni strateegia;
- analüüsib organisatsiooni digi-innovatsiooni portfooliot ja intellektuaalomandi kaitset.
Õppejõud
Linda Helene Sillat
space