Õppedisain ja digiõppevara (IFI7236.DT)
space
Õppeaine kood
IFI7236.DT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Õppedisain ja digiõppevara
Õppeaine nimetus inglise k
Instructional Design and Digital Learning Resources
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kursuse eesmärgiks on veebipõhiste kursuste arendamise pedagoogiliste ja haridustehnoloogiliste meetodite tutvustamine, õppedisaini teooria ja praktika integreeritud käsitluse pakkumine ning õppedisaini alaste praktiliste pädevuste kujundamine. Kursus annab praktilised teadmised õppedisaini projekti teostamiseks ja on sisendiks kursusele IFI7237.DT Haridustehnoloogia ja õppimisteadused. Kujundada üliõpilastes süsteemne arusaam digiõppevara valdkonna põhiprobleemidest ja arengutest ning digitaalse õppevara otsimiseks, koostamiseks, kasutamiseks ja hindamiseks vajalikud süvendatud teadmised ja oskused.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Antud kursuse raames saavad osalejad ülevaate veebipõhise kursuse kavandamise protsessist kaasaegsete õppimisteooriate taustal. Rühmatöö-projekti raames läbitakse praktiliste ülesannete kaudu kursuse disaini neli faasi: vajaduste analüüs, õppesisu valik ja struktureerimine, õpikeskkonna ja õppematerjalide arendamine ning kursuse prototüübi formatiivne evalvatsioon. Digitaalse õppevaraga seotud põhimõisted. Digitaalse õppevara ajalugu, õpiobjektid ja repositooriumid. Õpiobjektide metaandmed, EstCORE. Digitaalse õppevara aktuaalsed teemad ja tulevikutrendid. Digitaalse õppevara elukaar. Digitaalsete õppematerjalide kvaliteedi tagamine ja hindamismudelid. Õppevideote salvestamine ja videoülekannete lahendused. Digitaalse õppevara autorvahendid, H5P. Interaktiivsed sisutüübid, hargnemised ja õpianalüütika. Õpitehnoloogia standardiseerimine: metaandmed, IMS QTI, xAPI, IMS LTI. Vahendid küsimuste ja testide koostamiseks. Digitaalse õppevara autoriõigused, avatud sisulitsentsid, avatud õppematerjalid. Muud digiõppevara formaadid: digiõpikud ja äpid.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- kirjeldab peamisi õppedisaini mudeleid (ADDIE, Dick&Carey mudel, Reigeluth'i ISD mudel, Merrienboer'i 4C/ID, Merrill'i Pebble-in-the-Pond) ja selgitada nendevahelisi erinevusi;
- analüüsib sihtrühma vajadusi, valida elulise konteksti ja probleemipüstituse õppedisaini lähtekohaks;
- analüüsib õpetatavat ainevaldkonda mõistekaartide ja tegumianalüüsi meetodeid kasutades, sõnastab õpieesmärke ja õpiväljundeid;
- koostab õppedisaini lahenduse evalvatsiooni kava;
- kirjeldab õpiobjektide lähenemise eeliseid ja puuduseid;
- valib digitaalsete õppematerjalide koostamiseks sobiva autorvahendi;
- koostab lihtsama interaktiivse õppematerjali, õppevideo ja testi ning kirjeldab neid metaandmetega;
- järgib digitaalse õppevara koostamisel ja kasutamisel autoriõiguse põhimõtteid;
- hindab hindamismudeli põhjal digitaalse õppevara kvaliteeti;
- analüüsib digitaalse õppevaraga seotud aktuaalseid probleeme, uurimusi ja tulevikusuundi.
Õppejõud
Mart Laanpere
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
space