Põhipraktika II (IFI7231.DT)
space
Õppeaine kood
IFI7231.DT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Põhipraktika II
Õppeaine nimetus inglise k
Basic Teaching Practice II
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
1. Luua juhendatud praktika kaudu võimalused ainealaste ja pedagoogiliste pädevuste rakendamiseks ning arendamiseks koolikeskkonnas.
2.Toetada õpetaja professionaalse identiteedi kujunemist kooli ja ülikooli koostöös.
3. Toetada tagasiside ja eneseanalüüsi kaudu üliõpilase professionaalset arengut ning kujundada valmisolek elukestvaks professionaalseks arenguks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Üliõpilane osaleb kooli eelseminaril, vestleb kooli õppealajuhataja ning aineõpetaja(te)ga, vaatleb 8–10 (informaatikaõpetajana töötav üliõpilane 4–5) informaatika tundi ja koostab vaadeldud tundidest koondanalüüsi.

Valmistab ette ja viib läbi kokku 24–30 (informaatikaõpetajana töötav üliõpilane 10–15) informaatika ainetundi ning viib läbi ainealaseid üritusi. Klassijuhatajatöö raames viib praktika jooksul läbi klassijuhataja tunde, korraldab õppekäike ja klassiväliseid üritusi ning osaleb õpetajate töökoosolekutel.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- kavandab õppeprotsessi riiklikule ja kooli õppekavale toetudes, seab õppijast lähtuvad õpieesmärgid, valib sobiva õppesisu ja õppemeetodid ning tagasiside viisid lõimides erinevaid aineid ja teemavaldkondi;
- valdab ainealast õppesisu, kasutab haridustehnoloogilisi lahendusi ja korrektset ainealast terminoloogiat õppeprotsessi läbiviimisel;
- seob õppeprotsessi läbiviimisel pedagoogilised teadmised ainealaste teadmistega, kohandab õppeprotsessi õppijate vajadustest lähtuvalt;
- analüüsib koostöö võimalusi õppija arengu toetamiseks koolis ja klassijuhataja rolli õppe-kasvatusprotsessis;
- analüüsib koostöös juhendajatega õppe- ja kasvatusprotsessi, reflekteerib enda professionaalset arengut ning planeerib sellest lähtuvalt edasised tegevused.
Õppejõud
Mart Laanpere
Lisainfo
Vastavalt digitehnoloogiate instituudi nõukogu 21.03.2023 istungi otsusele nr 1-6/42 ei rakendata antud aine puhul varasemate õpingute ja töökogemuse (VÕTA) arvestamist.
space