Õpimängude projekt (IFI7182.DT)
space
Õppeaine kood
IFI7182.DT
vana ainekood
IFI7182
Õppeaine nimetus eesti k
Õpimängude projekt
Õppeaine nimetus inglise k
Educational Game Project
Õppeaine maht EAP
4.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Aine eesmärk on praktilise ülesande käigus rakendada projektijuhtimise ning arendamise praktilisi meetodeid, teostada väikese ulatusega projekt ning anda aru projekti kulgemisest.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Üliõpilased moodustavad meeskondi (ideaaljuhul on meeskonna liikmed kolmest erinevast akadeemilisest valdkonnast) ning teostavad väiksemaid projekte interdistsiplinaarsete probleemide leevendamiseks või ideede teostamiseks. Meeskonnad annavad perioodiliselt aru projekti edenemisest.

Kursus katab järgmisi teemasid:
· Haridusalaste probleemide määratlemine ning lahenduste pakkumine (õpimäng).
· Uue õpimängu ideede genereerimine ja meeskondade moodustamine (läbirääkimisoskused, kultuurilised ja sotsiaalsed oskused, eeldatavate rullide mõistmine ning täitmine).
· Erialaste teadmiste rakendamine (vajaduste uurimine, mängu kavandamine, didaktika, graafiline disain, prototüüpide loomine, programmeerimine, turundus, jne).
· Projektijuhtimine

Projekti tulemuseks võib olla:
· Mängu prototüübi arendamine töötavaks ja testitud mänguks.
· Õpimängupõhise teenuse käivitamine ning kasutajakogukonna loomine.
· Olemasoleva mängu juurutamine õppetöös, õpilaste ja õpetajate tagasiside kogumine ning analüüsimine.
· Olemasoleva mängu avaldamine globaalsel turul, reklaamimine ja levitamine. Kasutusstatistika andmete kogumine ning analüüsimine.
Väiksema projekti või suurema meeskonna korral on võimalik saavutada kõik eelpool loetletud tulemused.

Lisaks sisaldab aine:
· Projekti praktilist planeerimist (aeg, eelarve, kvaliteet, tulemus, ...)
· Perioodilist aruandlust ja töökoosolekuid
· Lõpparuandlust.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- kasutab meeskonnaliikmetega koostöös loodud projektkavandis korrektselt projektijuhtimise ja interdistsiplinaarse lähenemise põhimõisteid;
- loob projekti planeerimisel distsipliinidevahelisi seoseid ja analüüsib teiste erialade perspektiivi lähtudes püstitatud projekti lahendusvõimalustest;
- kasutab projekti algatamisel ja elluviimisel probleemi äratundmise ja lahendamise ning ajajuhtimise oskuseid;
- kasutab projekti elluviimise käigus omandatud uusi erialaseid teadmisi tuues projekti kaitsmisel välja nende valdkondadevahelised rakendamisvõimalused;
- osaleb tulemuslikult meeskonnatöös projekti planeerimisel, elluviimisel ja kaitsmisel;
- analüüsib projekti edenemist ja selle tulemuslikkust, hinnates oma tegevusi kriitiliselt ja kavandades parendusmeetmeid;
- seostab oma eriala ja laiemate ühiskondlike ning intersektoraalsete probleemidega, arutledes nende küsimuste üle erinevatel tegevuste tasanditel ja põhjendades oma arvamust;
- analüüsib enesereflektsioonis enese kui projekti meeskonnaliikme rolli ja kohustuste täitmist ning oma panust meeskonna tegevusse.
Õppejõud
Martin Sillaots
Lisainfo
Antud ainel ei ole kohustuslikku eeldusainet, kuid soovitatav on eelnevalt läbida või paralleelselt õppida mõnda järgnevatest ainetest:
• IFI6099 Computer Games
• IFI7179 Basics of Game Theory and Design
• IFI7178 Design of Gameplay and Core Mechanics
• IFI7177 Design of Game Assets
• IFI7178 Design of Gameplay and Core Mechanics
• IFI7083 Learning Game Design
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
space