Õppeaine nimetus eesti k
Arvutigraafika ja multimeedium
Õppeaine nimetus inglise k
Computer Graphics and Multimedia
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Laura Hein (õpetamise keel: eesti keel)
2025/2026 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Tutvustada arvutigraafika ja multimeediumi põhialuseid. Luua võimalused vektor- ja rastergraafika, heli- ja videotöötluse ning animatsiooni peamiste töövõtete omandamiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Arvutigraafika põhialused ja head tavad. Vektor- ja rastergraafika. Pikslitihedus. Värvimudelid (RGB, HSL, CMYK). Arvutigraafika tarkvara ja failivormingud. Autoriõigused ja litsentsid. Pildipangad ja veebipõhised tööriistad. Rastergraafika töövõtted ja pilditöötlus (Affinity Photo). Vektorgraafika ja kasutajaliidese disaini töövõtted (Figma). Multimeediumi olemus. Erinevad meedialiigid: nende esitus analoog- ja digitaalkujul. Digitaalne helisalvestus ja -töötlus (Audacity). Digitaalne videosalvestus ja -töötlus (DaVinci Resolve). Audio- ja videokompressioon. Animatsiooni põhimõtted.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- kasutab valdkondlikku terminoloogiat korrektselt ning eesmärgipäraselt;
- eristab arvutigraafikat ja meediatüüpe ning failivorminguid;
- valib arvutigraafika ja multimeediumi lahenduste loomiseks sobiva tarkvara ja töövõtted;
- loob vektor- ja rastergraafikat, salvestab ja monteerib digitaalset heli ja videot ning loob lihtsamaid 2D animatsioone valdkondlikest põhiprintsiipidest ning headest tavadest lähtuvalt.
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub