Mobiilne õpe (HKI5050.HK)
space
Õppeaine kood
HKI5050.HK
vana ainekood
HKI5050
Õppeaine nimetus eesti k
Mobiilne õpe
Õppeaine nimetus inglise k
Mobile Learning
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Tutvustada uudseid mobiiltehnoloogia vahendeid ja tehnoloogiaid. Õppida tundma nii metoodikat kui ka pedagoogilisi võtteid, teooriaid, mis aitaksid kergemini rakendada m-tehnoloogiaid õppetöös. Anda teadmised erinevatest tarkvaradest ja riistvaradest seoses m-õppega. Õppida planeerima tunde ja neid ka läbi viima kasutades m-tehnoloogiaid: kuidas valida õpivahend, kuidas seada eesmärke, milliseid programme alla laadida ja kuidas teha seda kõike ohutult.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
M-vahendid ja programmid: moodul keskendub riist- ja tarkvaralistele võimalustele valida õppetööks sobilik mobiilne seade. Programmide allalaadimine (Android, Apple, Microsoft poodidest). Nutitelefonid, tahvelarvutid, GPS-seadmed, pihuarvutid. Rakenduste hindamine. Õppetöös BOYD (bring your own device) meetodi kasutamine.
Iseseisev töö: koostada rühmatöös miniprojekt koos eelarvega erinevatest riistvaralistest võimalustest, mis koolis peaks olemas olema ning millistes õppeainetes peaks neid kasutama (riikliku õppekavaga ühendatult).

M-õppe teoreetiline moodul: m-õppe metoodikad, õpiteooriad, pedagoogilised võtted, uuringud vastavas valdkonnas, praktikute õpetajate soovitused ja nipid-trikid. QR koodi, avardatud reaalsuse (augmented reality), programmide ja GPS teenuste kasutamine õppetöös.
Iseseisev töö: Planeerida oma olemasolevaid oskuseid kasutades m-õppe ainetund või projekt õpilastele. Projekti/ainetundi või selle osa tutvustatakse kaastudengitele praktilises õppemoodulis.

M-õppe praktiline moodul: m-õppe vahendile kasutus- ja ülesandejuhendi kirjutamine, m-õppe tunni läbiviimine. Rollimängud, simulatsioonid, uurimusliku m-õppe ja õuesõppe võimalused. Õpitulemuste hindamine m-õppes.
Iseseisev töö: Ülevaate koostamine õpiprogrammidest (10 rakendust), metoodikatest ja hindamisvõimalustest vastavalt õppeainele, mida eri vanustes õpilastega õppeainetes kasutada. Ülevaadetest koostatakse kursuse ühine mobiiliõppe käsiraamat.

M-turvalisuse moodul: mobiiliviirused, andmeturve, näpulukk, identiteedi kaitsmine, mobiilide kasutust puudutavad kuriteod, tehnilised võimalused ennast kaitsta, WiFi turvalisus. Väitlus teemal: „m-õpe kooli - ei või jah?“
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab kasutada mobiilset vahendit (avada, seadistada, alla laadida programmi);
- omab ülevaadet erinevatest riist- ja tarkvaralistest m-võimalustest maailmas, mida õppetöös kasutada;
- oskab koostada miniprojekti m-õppe vahendite muretsemiseks ja kasutamiseks;
- omab ülevaadet riikliku õppekava e- ja m-õppe võimalustest ja oskab vastavalt sellele seada õpieesmärke õpilastele;
- oskab koostada m-õppe alase vahendi kasutus-, töö- ja hindamisjuhendit vastavalt oma ideekavandile ainetunnist m-vahenditega;
- mõistab m-ohutuse alaseid nüansse ja oskab nii ennast kui ka oma õpilasi suunata turvalisemale telefonikasutusele.
Õppejõud
B. Lorenz
space