Õppimine ja õpetamine digiajastul (HKI5044.HK)
space
Õppeaine kood
HKI5044.HK
vana ainekood
HKI5044
Õppeaine nimetus eesti k
Õppimine ja õpetamine digiajastul
Õppeaine nimetus inglise k
Teaching and Learning in the Digital Age
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Pakkuda ülevaade digiajastul õppimise ja õpetamise käsitustest, teooriatest ja uutest toimivatest praktikatest (näidete varal); kujundada arusaam haridustehnoloogia rollist haridusuuenduses.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Põhimõisted ja koolkonnad: arvutipõhine õpe, arvutitoega õpe, ühesõpe, kaugkoolitus, e-õpe, sulandatud õpe, õpimeedia, õpitehnoloogia, õppedisain.
Digitaalne kirjaoskus, muutunud õppimise ja õpetamise paradigma, tulevikukool, 21. sajandi oskused, Educause Horizon raport. Digitaalsed immigrandid ja põliselanikud (M. Prensky), digitaalne lõhe. Õppimise kolm metafoori. Digiajastul õppimise teoreetilised lähtekohad: teadmusloome (Bereiter), sotsiaalkonstruktivism ja konnektivism (Siemens). Aktiiv-, avastuslik ja kogemuslik õpe digiajastul. Digiajastul õppimise uuringud: tulemused ja trendid. Haridustehnoloogia ja innovatsioon hariduses: innovatsiooni difusiooni teooria, Moore’i kuristik. Tehnofoobia, uus-ludiidid, silver surfers. Tehnoloogia ja innovatsioon uues riiklikus õppekavas.

Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- kirjeldab tehnoloogia ja hariduse suhte dünaamikat viimastel aastakümnetel;
- selgitab digiajastul õppimise eripära, kasutades korrektset terminoloogiat ja teoreetilisi lähtekohti;
- analüüsib digiajastul õppimise põhiprobleeme ja muutustrende.
Õppejõud
P. Lehiste
space