Õppeaine nimetus eesti k
Lapse tundmaõppimine
Õppeaine nimetus inglise k
Getting to know the Child
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Õppeaine eesmärgiks on õppida tundma laste arengu seaduspärasusi erinevate kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete meetodite abil, õppetöö individualiseerimise ja diferentsieerimise võimaluste rakendamine ning tulemuste hindamine.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Lapse sünnieelne areng, selle füsioloogiline, käitumuslik ja kultuuriline omapära. Vastsündinu ja imiku sensoorsed ja motoorsed funktsioonid. Taju ja motoorika areng imikueas. Une ja ärkveloleku faaside muutus. Teine eluaasta: motoorne areng, tegevuse areng, imiteerimise areng. Kõne areng kahel esimesel eluaastal. Areng koolieelses eas. Areng koolieas. Deduktiivse loogika areng kooli tingimustes. Lapse kognitiivne areng. Sotsiaalne areng koolieas. Kooliealise lapsega läbiviidud uurimused. Psühhodiagnostika olemus ja suunad. Tähtsamad psühhodiagnostilised vahendid ja neile esitatavad nõuded. Laste inter- ja intravariatiivsuse uurimine. Lapse vaimsete võimete ja isiksuseomaduste kindlakstegemine.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Loengud, lapse põhjalik tundmaõppimine nii kvalitatiivsete kui ka kvantitatiivsete meetodite abil. Iseseisva tööna kogutud materjali põhjal portfoolio koostamine. Rühmatööna portfoolio analüüs ja arutelu.
Õppejõud
prof Marika Veisson, lekt Kristina Nugin