Õpikogemuse kujundamine kõrgkoolis (DTI7901.DT)
space
Õppeaine kood
DTI7901.DT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Õpikogemuse kujundamine kõrgkoolis
Õppeaine nimetus inglise k
Learning Experience Design in Higher Education
Õppeaine maht EAP
4.0
Kontrollivorm
arvestus
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Õppeaine eesmärk on toetada tudengeid toimiva õppijakeskse õpetamisstrateegia kujundamiseks vajalike teadmiste ja oskuste omandamisel – seda nii kaug- kui lähiõppe kontekstis. Kursuse raames kavandatakse, prototüübitakse ja hinnatakse õpikogemuse kujundamise teekonda.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Keskendutakse viiele põhiteemale:
1. Õpikogemuse kujundamise alused – teoreetilise raamistiku mõistmine; õppijate ning nende vajaduste ja motivatsiooni tundmine.
2. Õpikogemuse kujundamine praktikas – arvukate õpetamismeetode läbiproovimine. Digitaalsed õpikeskkonnad, õpianalüütika ja tehisintellekt.
3. Õpikogemuse kujundamise teekonna planeermine ja prototüüpimine – kaug- ja lähiõppe planeerimis- ning hindamisoskuste kujundamine.
4. Õpikogemuse kujundamise hindamine ja iteratsioon – julgustatakse kriitiliselt analüüsima pedagoogilist sekkumist nii lähi- kui kaugeõppe eri kontekstides, ja seda ümber mõtestama.
5. Õpikogemuse kujundamise tulevikusuunad. Õpetaja portfoolio ja autoriõigus; õpidisaini mõtestamine nüüdisegsete õpetamispraktikate kontekstis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- suudab eristada ja mõista õpikogemuse kujundamise teoreetilist raamistikku;
- teab, kuidas õpikogemuse kujundamise põhimõtteid praktikas rakendada;
- mõistab õppija vajadustest lähtuva digitaalse õpikeskkonna kujundamise olulisust;
- on võimeline süstematiseerima, tõlgendama ja loetlema hästi toimiva õpetamisstrateegia kujundamiseks vajalikke parimaid tavasid, teadmisi ja oskusi;
- mõistab, kuidas luua õpikogemuse kujundamise strateegiaid, mis julgustaksid kriitiliselt analüüsima pedagoogilist sekkumist nii lähi- kui kaugõppe eri kontekstides, ja seda ümber mõtestama.
Õppejõud
Sonia Claudia da Costa Sousa
space